måndag 11 maj 2009

Snart dags för lite AW

Har haft stormöte på jobbet idag och för att vi ska komma varandra närmare hela bunten och känna gemenskap ska vi bli bjudna på afterwork här i matsalen. Kikade in och såg att det stod 6 boxar med vin uppradade och snittar och massa gottis. Gäller att hålla händerna i styr...!

Har haft en bra helg!! I lördags skulle vi ha sovmorgon, men vid kvart i nie kom Per och petade på mig och tyckte det var dags att gå upp.. Sagt o gjort.. Masade mig upp och drog iväg och tränade bodypump där på morgonkvisten (eller morgon o morgon.. 11 var den då..) Sen var det hem o duscha och packa för vi skulle till en kompis till mig på 30årsfest och sen skulle vi hem till mamma o pappa och sova där.. Festen var jättekul! Var massa ungar där och hennes släktingar var med oxå så det var riktigt trevligt att träffa dem igen. Var ju 100 år sedan känns det som. Så vi satt o snacka skit o drack massa vin. Sen var jag och Per kvar till sist. Alla andra droppade av vid 8-9-tiden på kvällen för de skulle hem o lägga sina barn. Jag o Jenny satt o pimpla vin och Per lekte med deras 3årige som Oscar som tyckte det var jättekul när Per lyfte upp honom o när han fick åka rutschkana på hans ben.. Han var lite speedad efter att ha ätit chips och salta pinnar som han tydligen älskar så han fick utlopp för all energin när han lekte med Per. Så nu tyckte Oscar att vi ska komma på lördag o leka med honom igen. =) Söt kille. Åkte hemåt strax efter midnatt o sen somnade man sött.
Igår tävlade Per i Uppsala på landsväg. Själv lånade jag min brors proffskamera och fotograferade. Fick en hel del riktigt bra bilder (med tanke på att jag aldrig fotat med en sådan kamera förut) och det var kul att fota med en riktig kamera, eller hur man ska säga, så det ska jag nog önska mig när jag fyller år. Försökte "muta" Per med att jag kommer ta riktigt proffsfoton på honom när han cyklar där alla loggor syns jättetydligt så alla hans sponsorer kommer bli jätteglada. ;) Får se om du funkar..! Sen åkte vi hem till mamma och pappa igen och åt middag och tog det bara lungt! =)

Nu ska jag väl ta och börja packa ihop och stänga ner här. Har jobbat hårt idag! =))

Inga kommentarer: