måndag 20 april 2009

Tävlingshelg

Yes nu är det igång igen! Den här helgen var det premiär för årets tävlingssäsong. Den här helgen var det Mjölby och Borensberg som skulle föräras med ett besök av Sveriges cykelelit. Jag och Per åkte ner i fredags eftermiddag och kom fram runt femtiden. Bodde på ett jättemysigt vandrarhem i Mjölby precis vid Göta kanal tror jag det var som rann igenom staden så medans Per var ute och testade banan gick jag och handlade och tog en liten kortispromenad. Tog det bara lugnt på kvällen och la oss hyfsat tidigt då vi skulle upp vid halvnie på morgonen. Ingen sovmorgon här inte.. Detta då han startar så tidigt nu när han kör H30, fast det är rätt skönt ändå, så har man det gjort så att säga + att tävlingen tar inte så lång tid heller, typ 1,5h, lagom för min del... ;) Är ju iofs inte så kul öht att bara stå vid langningssträckan där det inte händer så mycket..! Fick besök av Chrille och Carro som kom och tittade på Per så det var riktigt trevligt. Per hamnade på en fjärdeplats i år igen. Kul att se honom stå där framme vid prisutdelningen!! Sen åkte vi till Borensberg där nästa tävling skulle gå av stapeln. Samma sak där, Per åkte och testade banan och jag, Chrille och Carro åkte och handlade mat då vi skulle hem till Carro och grilla på kvällen. Det var riktigt trevligt! Bjöds på nachochips med dipp där ingredienserna bestod av typ 5dl creme fraiche (den feta varianten) och x antal vitlöksklyftor, salt och peppar. Sen fick vi oxå lite kladdkaka och grädde. Man var ju rätt mätt och belåten när vi gick därifrån ;)
Samma sak igår, upp kl 8,30 (varför sova på helgen för????) och sen ut till tävlingsbanan. Igår var inte så kul att stå och vara publik. Herregud vad det blåste!! Hade 2 tröjor på mig, Pers jacka, keps, huvan på jackan uppdragen och frös fortfarande..! *brrr* Per slutade på en sjundeplats. Han var lite seg i början sedan gårdagen, men kom igång på slutet och fick några placeringar där.
På väg hem hälsade vi på någon kompis till Per och gick och åt kinamat till middag, så vi var väl hemma runt 22-tiden på kvällen. Då var det bara in, hopp i duschen för att få tillbaka kroppsvärmen och sen marsch pannkaka i säng.. Somnade sött! Men lika trött för det var man ju imorse...!

Tog förresten en tur till körskolan idag! För första gången på länge! Läste lite teori, och det gick faktiskt rätt bra, bättre än vad jag trodde! Så nu ska jag ta tag i det där.. Egentligen borde man åka iväg på en intensivkurs...! Så man har det gjort.. Kanske ska ta o kolla runt lite.. Hmm.. nåt att fundera på..!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena tjejen!! Som sann östgöte kan jag meddela att det är Svartån som rinner genom Mjölby!! Synd att vi inte kunde träffas denna gång. Mats och jag planerar att åka till sthlm 1maj-helgen- har ni tid för oss då??
Kram Karin