torsdag 21 augusti 2008

trött torsdag

Idag har vart en seg dag.. Det där jag sa förut om att det var lugnt på jobbet stämmer ju inte riktigt längre.. Nu finns det att göra och man känner att man lever..! Men det är rätt skönt ändå, dagarna går som lite fortare då, vilket kan va rätt skönt, men idag har det mest vart segt..

Igår var jag faktiskt på körskolan igen och det jag fick i läxa sist var att kunna backa runt hörn (gjort en gång) och lära mig det här med väjningsplikt och högerregeln.. Ja alltså, jag KAN ju reglerna i teorin, men sen ska det ju ut i praktiken oxå.. Inte övat.. Så jag fick börja med att backa.. Domen löd "det där hade du fått godkänt på på uppkörningen" Väjningsplikten: Öva mer o våga köra..! Ungefär samma som Per säger, vilket ändå på nåt sätt känns bra att dom säger typ samma sak.. Berättade att jag skulle köra halkan på måndag o han sa bara "åh vad kul" Hade jag inte legat på den nivån att jag skulle klara av det så borde han ju sagt det tycker jag..
Läste lite teori o det gick ganska bra.. Klarade dom tre prov jag hann med iallafall. Nåt som fastnar.. ;)

Haha, har vart ute o sprungit idag igen.. Var några på jobbet som skulle åka till Hellas och springa 5km där, men det var mest folk från motståndarlaget och jag tänker inte träna med dom, jag ska träna mig superduktig på eget håll o sen ska jag bara komma o krossa allihopa den 13e!! Så det så!!! Eller ja.. tanken är ju god iallafall.. ;) Regnade när jag kom hem, o regnade när jag gick ut.. regnet avtog lite.. men bara lite.. i ungefär 10 sekunder, sen vräkte det ner.. O sen slutade det lagom tills jag kom hem. Jepp, det är sant.. Lagen om alltings jävlighet eller vad heter det? Så nu sitter man här, nyduschad o faktiskt ganska nöjd över sig själv, men rätt mör i benen.. Per har jag skickat ner i tvättstugan o hängt upp tvätten! ;)

Fredag o sen ner till metropolen Värnamo där det är en av de sista tävlingarna för säsongen.. Har sagt vi kan dela på körningen.. typ Per kör ner till Jönköping o sen jag resten av vägen.. Ja, vi får se.. Ska åka rätt tidigt så det skulle ändå va rätt kul att testa lite motorväg, för 8,00 en lördagsmorgon lär det väl inte va så mycket trafik ute tycker jag... Vi får la se!

Inga kommentarer: