tisdag 26 augusti 2008

Fy fan vad jag är bra!!!

Yes, man måste få skryta lite! I söndags körde jag motorväg för första gången i mitt liv. Ja motorvägen i sig var väl inte så mycket att skryta med eftersom jag kört på en och tvåfiliga vägar tidigare, men det har vart sånna vanliga vägar med 2+1-körfält, men nu skulle jag ut på motorvägen o härja.

Vi var nämligen nere i Värnamo i helgen, Per skulle tävla. En av de sista tävlingarna för säsongen, så vi åkte ner i lördags morse, och lyxade till det med hotell. Per tävlade i söndags, upp kl 06,00. Yes, starten gick 8:30. Då var det nice med hotell, så var det bara att slänga i sig frukost och sen dra därifrån. Skönt att slippa tänka på städning o sånt skit.. ;) Efter tävlingen skulle vi ju hem, såklart, och det gick förresten jättebra för Per på tävlingen. Landsvägscykling blev det. Slutade på en 23 plats o slog några av de som i vanliga fall brukar slå Per på mtb-tävlingarna, det var rätt skoj att se.

Ja så var det då dags för mig att sätta mig bakom ratten och ut på E4:an. Var duktigt nervös innan jag skulle ut på motorvägen. Tycker det är lite läskigt med påfarterna, när man skulle tränga sig in mellan alla bilar.. Men det var inte så mycket trafik ute så det var lungt. Var dock massa lastbilar som låg i typ 80 där på 110-vägen så då fick jag öva mig på omkörningar oxå och att svänga in lite smidigt i rätt körfält igen utan att köra allt för ryckigt. fick till det rätt bra till slut.
Sen kom vi upp till Jönköping, då var det lite läskigt, för då var det en avfart o påfart igen, med rätt mycket trafik, men Per hjälpte till så det gick riktigt bra! Klarade mig utan att krocka! Här sitter man, hel o ren! ;)
Sen körde jag ända upp till Linköping och hälsade på Mats och Karin. Så vi gick ut och åt middag med dem o kollade lite bilder från när Mats var i Egypten. (så nu har faktiskt jag och Per vart o bokat en resa oxå! Så den 15oktober åker vi oxå till Egypten och blir borta 18 dagar!!! Det ni!!!!) Kom hem vid halv tie o då var jag så trött så jag gick o la mig på en gång! Snark!!!

Upp tidigt igår. Skulle gå tidigare från jobbet, skulle nämligen köra halkan!! Fy fan vad nervös jag var innan.. Alla hade sagt att det var skitkul o man kommer sladda runt o hålla på. (jag som inte ens åker karuseller på Gröna Lund) Men så kom vi dit, hade världens skönaste o lugnaste instruktör, Roffe! Så fick man sitta där o ralla runt i bilarna.. (ingen eco-driving här inte!!!) o gasa o tvärnita i olika hastigheter och olika underlag, det var rätt fascinerande att se hur lång bromssträcka man fick osv. Fick prova att "krocka" i 7km/h, typ joggingfart, det blev en rätt bra duns, och även sitta fastspända i en bil som dom snurrade upp o ner sen så fick man hänga där.. Fy fan! Hoppas att jag aldrig krockar!!!! Imorgon ska jag till körskolan igen o plugga lite teori. Får vi se hur det går. Gick bra sist iallafall =)

Nu ska jag laga lite middag så jag får mat i magen efter min lilla joggingrunda. Måste träna nu inför Beach-oktober-2008! ;)

Inga kommentarer: