måndag 18 augusti 2008

En myyyycket bra helg!!

I fredags efter jobbet åkte vi ner till Södertälje då Per skulle tävla där i helgen, för att träna lite på banan. Jag var oxå duktig och packade ner mina joggingkläder för jag tyckte att jag skulle springa runt banan (så gott det gick) och öva inför Bellmanstafetten som är om en månad cirkus.. Sagt o gjort, Per cyklade iväg och jag började gå/jogga.. Och eftersom detta är mountainbike så är det ju inga vanliga små fina grusvägar utan det är in i skogen över stock och sten och rötter så det var tungt att ta sig runt, men det gick väl hyfsat bra. (kan tillägga att JAG hade då aaaaldrig cyklat runt den där banan..) Körde från Södertälje sen till Botkyrka och Ica Maxi för att handla lite, sen fick Per ta över ratten. Men det gick väl hyfsat...

I lördags var det tävlingsdags, och Per var laddad, sista cup-tävlingen, dubbeltävling dessutom! 3 varv skulle dom köra och de två första varven skulle jag stå o fota vid nån brant knixig nerförslöpa i början av banan. När de kom förbi där då låg Per i täten och jag hoppades att han skulle hålla det ända in i mål för han såg riktigt pigg och taggad ut!!

Dessvärre höll inte detta hela vägen utan han slutade på en andra plats, med bara 21 sekunder fram till segraren Gunnar Töjren.

Var med om prisutdelning och han fick en fin pokal (börjar bli fullt i skåpet nu.. ;) ) att ställa till samlingen!

Åkte hem o slappade, och jag fick köra hem, hela vägen, och öva på att få lite mer flyt på det här med att stanna lite smidigt.. Gick väl bra även om det kändes rätt hopplöst när jag satt där bakom ratten, men hem kom vi ju.
Igår var det upp och hoppa kl 7 (tidigare än en vardag..!) och Per var taggad till max inför dagens tävling.. Jag var dock inte lika taggad över att behöva stå utomhus i regn i 3 timmar, men släpade mig iväg iallafall.. Hade inte lika stor koll på dom den här gången eftersom det var långlopp och dom passerade bara tävlingsområdet två gånger. Första gången de kom hade Per en ledning på kanske en minut ner till lördagens segrare o då blir man ju smått nervös.. Inte bra för hjärtat det här.. ;) Men han såg pigg ut och körde på som f*n och det var att ställa sig o vänta en timme till då.. När dom kom in nästa gång hade han utökat ledningen och Gunnar, lördagens segrare såg jag inte ens till, och då stod jag och väntade kanske 5 minuter efter att Per kört förbi innan jag gick o satte mig i bilen eftersom regnet nu vräkte ner ganska ordentligt.. Men efter ytterligare en timme kom han i mål! Segrandes i H30-klassen!! Med en rejäl lucka ner till 2:an på ca 8 minuter!!

Ja han såg ut som skit i den lervällingen (eller som en liten flicka sa till sin pappa "Pappa, vad smutsig Per är, han ser ju ut som en riktigt lortgris", med väldigt stark betoning på lortgris.. ;) )Men vad gör man inte för sin kärlek, så jag sprang fram o gav honom en bamsekram så jag blev lika skitig jag.. ;) Men det är det värt!! =))

Sen var det prisutdelning igen och den här gången fick han stå högst upp på pallen!!! Finally!! Passar ju bra såhär till cup-finalen. 2:a kom han totalt i cupen och fick en fin glasstatyett som står på köksbordet nu...


När det var klart sen o vi kunde åka hem fick jag ratta våran pärla och det gick rätt bra, hade fått rätt bra koll på det här med att stanna smidigt och Per behövde inte säga till mig så många gånger.. Har tagit mig igenom en vänstersväng i en stooor rondell (nåt jag tycker är lite läskigt) och lite filbyten så nog går det åt rätt håll alltid.

Yes så här bra går det, o kolla hastighetsmätaren, uppe i nästan 70!! Det ni! ;)
Sen blev det slappa med tacos o chips o popcorn framför teven hela kvällen, det var vi väl värda! Bra helg rättigenom helt enkelt! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Går ju kanon me körningen verkar det som =) Men du vet väl att man måste ha båda händerna på ratten? ;)
Tack förresten, är mest hon som står för sötheten tycker jag, men det är klart man gör sitt bästa för att smälta in..

Anonym sa...

Sedärja! Går ju klockrent! Både körning och killens bravur.
Ses om drygt en vecka. :S