tisdag 5 juni 2012

ett tag sen igen då...

Ja det var ett tag sen sist ja, men jag har vart så sjukt trött så jag har inte orkar skriva nåt, men  nu ska jag försöka knåpa ihop några rader.

Förra helgen var jag ju hemma hos mamma och pappa och njöt av det fina vädret. Oskar sprang ute i trädgården och hjälpte till att vattna hallonbuskarna. Det tyckte han va kul. Tog det mest bara lugnt. Hade ringt Per och frågat om han kunde hämta oss på väg hem från Borlänge men då hade han först bestämt att han skulle lämna av en annan kille i Solna tror jag det var, men precis när vi skulle åka från mamma och pappa gick jag av en händelse in på google earth på mobilen och såg då att han var på väg hem till dom  Han hade då släppt av den här killen i väsby för att han skulle komma och hämta oss så det var bara för oss att vända tillbaka och byta bil.

Förra veckan hände väl inte så mycket, Oskar var fortfarande lite gnällig både på dagis och på kvällarna så han hade nog inte riktigt återhämtat sig från febern så i fredags stannade jag hemma med honom så han fick vila ut ordentligt och det kan man nog säga att han gjort, han har tagit riktigt långa powernaps hela helgen, på ett par-tre timmar.

I lördags var jag hemma hos en tjej i Bredäng som jag träffat på Öppna förskolan som har en dotter som är två-tre månader yngre än Oskar, riktigt kul var det och Oskar trivdes som fisken i vattnet bland alla hennes leksaker. Hon hade nån maskin som spelade musik som hon gillade att dansa till så hon försökte ta Oskars hand för att dansa med henne, men han bara kollade på henne med en min typ "dansa, tror du jag e dum eller??" Var där till två nånting när Oskar började bli trött, sen traskade vi hem i ösregnet. Jag var lat på vägen dit och tog tunnelbanan men det var bara för att det regnade så jävligt.
Åkte till Pers föräldrar på kvällen då Pers pappa fyllde år och åt god mat. Oskar ville hellre ha smörgåsrån med massa smör och salami än maten.. Lustig kille..

På jobbet går det bra, har lärt mig sitta och protokollföra oxå. Satt med två dagar förra veckan och idag var det dags för mig att köra igång ordentligt. Var duktigt nervös innan men det gick bra när man väl satt där. Lite nervöst när man skulle ropa på men det släppte fort. Så nu ska vi väl försöka få ihop så man kan sitta varannan vecka i vart fall tror jag.

Idag hade dom även knytkalas på öppna förskolan, jag gjorde en spenatsoppa och hade med mig. Det var kul att se alla barnen igen och även se hur föräldrarna ser ut. Vissa har man ju mött i dörren lite snabbt, men nu fick man se dem lite längre. Det verkar inte gå nån nöd på Oskar där i vart fall. När vi kom dit lekte han med de större barnen och en av tjejerna bar omkring på honom och sen blev han av nån anledning jätteledsen och då stod hon och tröstade honom så han verkar va omtyckt, det är kul! =)

Kom hem lite innan sex och då hade vi ingen lust att bara sitta inne så vi tog en tur ner till Kungens Kurva och Heron City, tydligen ska sport och vildmarksbutiken XXL öppna där imorgon med massa superpriser och Per hade läst på nåt forum att folk skulle övernatta utanför, så vi var ju självklart tvugna att kolla in spektaklet och jodå, det var några tappra människor som satt där utanför. Per tog med sig nåt informationsblad och det var väl inte så mycket spännande tycker jag.. Inget som vi har användning av i vart fall..

Nu blir det slappa lite innan det är dags att sova.. Ska bli skönt med lite vila.. Är helt slut i huvet, förhandlingen jag protokollförde på skulle ta 2timmar.. den tog 3 timmar bara för att alla skulle snacka så mycket, så man var rätt slut i huvet och hungrig eftersom klockan va typ ett och oxå lite halvstressad eftersom man skulle göra allt efterarbete oxå och sen skulle jag gå en timme tidigare för att hinna till kalaset, inte mycket gjort där alltså. + att vi hade möte innan förhandlingen så nä, inte så mycket gjort nej, men det får vi ta igen på torsdag.

Så! Nog med svammel, nu är det slappa som gäller!

Inga kommentarer: