onsdag 20 juni 2012

Tränad och klar

Så har man vart nere och tränat. Idag blev det hårdträning. Började med att springa 30minuter i lite intervall-takt. Först värmde jag upp i 5minuter i 7km/h sen blev det 25min intervall bestående av 1minut på 11km/h och sen 4min på 8,5km/h. kan säga att jag var bra mör efter det! Sen blev det lite styrketräning efter det, rygg, bröst, axlar, ländrygg och magen, så nu sitter jag här och slappar. Borde ta en dusch och gå och lägga mig.
Tur det är sista dagen imorgon inför lite långhelg. Då ska vi ner till Mats och Karin på fredag och fira lite midsommar. Ska bli riktigt trevligt. Vi har ju gjort det förr men det var ett antal år sedan. Annars e vi ju uppe i Dalarna men i år bryter vi traditionen. :)

Annars händer det inte så mycket. Oskar är äntligen frisk från sin feber, fast det var ju ett tag sen. Man jobbar och står i. Hämtar honom på dagis och eftersom det är så fint väder när man kommer hem händer det att vi är ute på gården och leker lite. Det är även en annan tjej här på 2,5år tror jag hon var som börjat leka med Oskar och hon verkar jätteförtjust i honom och bara skriker på honom när man kommer. "Oskar, Oskar, Oskar, kom och gunga". Idag var dom där när vi skulle gå ner med tvätten så då stannade vi kvar och lekte lite med dom sen. De har en papegoja som de hade tagit med ut, Natasha heter den. En jättefin grön papegoja. Den kunde sjunga bäbä vita lamm. Oskar tyckte det var jättekul att titta på den, men mindre skoj när hon satte sig på min axel. Då började han grina stackarn. Trodde han skulle bli utkonkurrerad av en fågel. ;)

I helgen tog vi en tur till Ikea och Heron City. Det var ju hur mycket folk som helst eftersom det ösregnade ute. Fast det var inte så illa som jag trodde. Visst, det var mycket bilar på parkeringen men inte så mycket folk inne på Ikea när vi väl kom in. Kollade runt lite på soffor och matbord och så fick Oskar en pall så nu når han upp till handfatet vilket är perfekt för nu kan han stå där och plaska i handfatet så kan man duscha eller fixa sig i ordning ifred ;)
Sen gick vi över till Heron City och trängdes lite mer med folk på Mio, MediaMarkt, XXL som öppnade för några veckor sedan och sen Team Sportia. Jag behövde en ny sportbehå så vi började på XXL, där kostade de 300kr och uppåt så då gick vi in på Team Sportia där dom hade rea så då fick jag 2 sportbehåar och ett par byxor för 350kr, lagom pris tycker jag! Sen fick jag övningsköra från Ikea till Jet-macken i Fittja och sen hem igen. Gick väl ganska bra tror jag.

Nä, nu blir det duschen och sen sängen!

Inga kommentarer: