söndag 10 juni 2012

En hyfsat lugn dag

Igår var ju Per hemma och vabbade då Oskar hade haft feber i torsdags. Han vaknade mitt i natten, natten till igår, alldeles kokhet och skulle då upp i vår säng och ligga riktigt riktigt nära, gärna sin mor då såklart som höll på att svettas ihjäl men vad gör man inte för det små.. Man var ju sådär pigg när klockan ringde så det blev en lååång snooze igår..
Kom hem vid halvfem som vanligt, då var det Pers tur att ha vårfest så han stack vid fem-tiden. Då låg Oskar och sov för tydligen hade han sovit till elva nånting och tog sin eftermiddagslur när jag kom hem. Han sov till strax innan sex och sen var det full rulle. Vid kvart över sju fick han nog av att va inne så då ville han ut. Sagt och gjort, på med kläder, sen var det ut och leka i sandlådan. Inte ville han gå in heller så vid halvnio fick jag bära in en skrikig Oskar.. Sen ville han inte somna förrän vid tio.. Jag som hade hoppats på en lugn kväll framför teven..

Idag fick vi sovmorgon till åtta sen blev vi väckta. Sen blev det städa lite och tvätta. Per drog till Lida för att ladda inför morgondagens tävling och jag tog hand om tvätten så det blev till att stanna hemma.

När Per kom hem drog jag ner till Skärholmen och fyndade två par skor på DinSko, ett par ballerinas och ett par fusk-Converse som kostar typ en tredjedel av vad ett par äkta Converse gör. Sen in på Ica en snabbis och handla lite käk då vi skulle få besök av Donald och Mikaela som Per lärt känna ute på sina tävlingar. Det var riktigt trevligt och vi satt och snackade skit och avslutade kvällen med att spela lite Buzz. Oskar tyckte dock inte att jag skulle spela utan försökte sno min kontroll och lägga ner den i påsen igen.. Han fick fina presenter av dom också, en fin cementlastbil och en bok, "Den bästa fisen" men ljud i. Den tyckte han va rolig och hans mor och far tyckte nog även dom att den var lite smårolig.

Nu är det dags att gå och lägga sig så man orkar upp imorgon när man ska stå ute på Lida hela dagen. Hoppas på fint väder bara, är det ösregn åker jag inte dit.. =)

Inga kommentarer: