lördag 26 maj 2012

Hemma hos mamma och pappa

Ja nu har Oskar blivit frisk igen så nu kan man ta ut honom på äventyr =) Han fick vara hemma från dagis igår oxå då han hade lite feber på morgonen och hade sovit lite dåligt på natten. Man vill ju gärna att han ska va feberfri något dygn innan man skickar iväg honom på dagiset.
Igår var det vårfest på jobbet och eftersom Per var i Borlänge och tävlade fick vi ha barnvakt till Oskar. Han låg och sov sött när mamma kom på eftermiddagen men hann vakna innan jag skulle gå så jag fick säga hejdå, annars hade han väl blivit lite fundersam.

Kom till jobbet där vi började med förfest med enheten där det bjöds på kanongod bål, sen begav vi oss upp till lunchrummet där vi fick en fördrink och sen bjöds vi på italiensk buffé, jättegott. Dansade och hade oss hela natten lång fram till två ca då min kollegas sambo kom och hämtade oss och skjutsade hem mig när de ändå åkte förbi där så jag var hemma vid tjugo över 2. Oskar hade visst vart uppe och härjat under natten och somnat igen nån timme innan jag kom hem så han sov som en stock till halvtio imorse. Det tackar jag för ;)

Låg kvar ett tag i sängen och myste lite, jag och Oskar sen gick vi upp och åt lite frukost innan det var dags att packa ihop och åka hem till mamma och pappa igen. Kom dit vid tvåtiden tror jag det var så åkte vi till Obs (numera Coop, men det hette Obs när jag var liten så jag säger fortfarande så) och småhandlade lite och så fick jag jättefina rosor av Oskar till mors dag imorgon. Får ta och lägga upp en bild på dem sen.

Nu sitter vi här och slappar, jag har fixat middag som är klar typ nu och mamma och Oskar sover så det är väl dags att gå och väcka dom nu så de inte sover bort hela eftermiddagen ;)

Inga kommentarer: