söndag 13 maj 2012

En lugn helg

Ja den här helgen har vi inte gjort många knop.. Oskar har vart morgonpigg som vanligt och vaknat vid halvåtta både igår och idag.. Igår hände inte mycket alls.. Slappade bara här hemma och gjorde ingenting. Det är ganska skönt med sådana helger ibland. Hade tvättid på förmiddagen och sen passade vi på att ta en powernap samtidigt som Oskar.
På kvällen var vi över en sväng till Farsta och åt middag, och Oskar härjade runt som vanligt. Han började med att rusa fram till sopborsten och lite senare hittade han en stor grapefrukt som han körde lite pilates med.

På vägen dit och hem var det faktiskt jag som körde. Inte ut på motorvägen, vi tog massa småvägar över Huddinge och Högdalen och det gick hyfsat bra, klarade mig utan att krocka men när vi skulle tanka på väg hem råkade jag köra in i en asfaltskant så det blev en liten repa i fälgen.. Men jag tror säkert den var där redan innan.. ;)

Idag har det inte heller hänt så mycket. OSkar vaknade tidigt idag igen och har vart ganska seg på morgonen. Var och tränade på förmiddagen innan Per skulle ut och cykla så jag kom hem redan vid kvart över elva och då hade Oskar slocknat. Han sov i över två timmar så då kunde jag se reprisen på Let's Dance alldeles ifred :) De har ju envisats med att sända det på torsdagar nu i ett par veckor då det är hockey-vm men nästa veckan ska det vara i sin ordning igen!
Oskar och jag gick ut en sväng på gården och lekte lite, men han var mer intresserad av att kolla in de lite större barnen som oxå var där och lekte.

Har även hunnit med ett besök på Sushikungen där vi åt middag. Även idag var det jag som fick köra och idag blev det lite öva på "finkörningen" som jag kallar det.. Krypkörning, backa och parkera, ja allt det där som kräver lite mer av en än att bara gasa och köra rakt fram typ.. Övade lite på att parkera och tog även ett lite varv nere i Kungens Kurva så jag fick öva på lite rondeller och sen fick jag köra hela vägen hem. Så får vi se om jag kan ta det där kortet nångång.

Sitter här nu bara och slappar framför teven. Har stickat lite på min halsduk, nu har jag gjort lite drygt hälften så den kommer nog bli klar snart. Synd bara att det dröjer innan man kan använda den.

Skönt med kortvecka den här veckan. Har tagit ledigt på fredag oxå så det är bara tre jobbdagar nästa vecka. Sen är det bara typ 8v kvar till semestern! Guuuud så skönt. Haha, det är bra inställning efter att ha jobbat drygt en månad efter mammaledigheten.. Och då jobbar man inte ens heltid...!

Inga kommentarer: