tisdag 1 maj 2012

Klippning, dop och valborg

Ja, det är väl det som hänt sen sist. Snabbt sammanfattat =)

I torsdags var det min tur att klippa mig och jag passade även på att boka en tid till Oskar också då han började bli väldigt långhårig. Så vi åkte dit efter jobbet och de började med Oskar. Han var sådär måttligt intresserad av att klippa sig och ville inte ha på sig det där skynket så man får hår över hela sig så det var bara att glömma. Inte ville han sitta i mitt knä heller så det blev Per som fick sätta sig där och hålla i Oskar. Sen när han var klar var det min tur och det blev en kort page den här gången. Väldigt nöjd som alltid.

I fredags blev det till att packa då vi skulle till Kolmården, Linköping och Borensberg under helgen. Vi åkte dit vid sju i lördags morse och traskade omkring på tävlingsområdet innan starten gick. När tävlingen gick sen var jag publik och fick hålla reda på Oskar som mer än gärna sprang omkring där. Det gällde att hålla i honom så han inte sprang ut i banan när det kom massa cyklister så man fick ju hålla i honom och det var inte så populärt. Efter tävlingen blev det en snabbdusch för Per och snabbtvätt av cykeln innan vi skulle dra vidare till Mats och Karin. Där blev vi traditionsenligt bjudna på tacos. MUMS! Sen tog vi en promenad för att sjunka ner maten lite innan vi gick hem till dem och åt godis och ostbågar. Man gick ju inte och la sig hungrig direkt. Sov lite sådär.. Madrassen var skön men jag delade säng med Oskar och han låg inte still direkt.. Vid ett tillfälle vaknade jag av att han hade krupit upp i ett hörn och satt där och grinade. Han sov länge i alla fall.. Ända till nio, det var ganska så skönt. Till frukost fick vi scones. SMaskens!!! Det borde man göra oftare hemma!

Sen fick man göra sig vacker för att dra till Ellies dop. Dopet gick bara fint, Ellie var så snäll och tyst så. Jag var ju gudmor så jag fick stå med där framme, och fick hälla upp vattnet i dopfunten. Jag tror jag skötte mig ;) spillde inte ut nåt vatten i alla fall haha! Efter dopet var det fika och vi fick massa goda kakor, bullar och jordgubbstårta. Så inte heller här behövde man gå hungrig.. Vi kollade även in presentöppningen och där ville Oskar vara med och kolla vad hon fick. Bland annat fick hon en stort gosedjur i form av Heffaklumpen, den snodde Oskar! Men det är klart, han måste ju kolla in så det är bra grejer som lillkusinen får. Vi hade köpt ett gosedjur i form av en katt och den snodde han oxå och det var en annan bebis där på 10månader som även han tyckte den var fin.

Började röra oss hemåt vid halvfyra och var hemma strax innan sex. Skönt att inte komma hem allt för sent. Per stack ut och cykla och när han var klar så gick jag och tränade lite. Kändes rätt segt men jag vet inte om det beror på att jag har nån allergiförkylning eller om det är för att det var ett tag sen man tränade sist.. Jag tror på det förstnämnda.;)

Igår var det jobb till halvtre sen var det hem och slappa då jag hade så jäkla ont i huvet på jobbet, men det måste va otroligt dålig luft där för så fort jag kom ut släppte det.. Inte helt men betydligt mycket bättre.. Tog det bara lugnt och tog en promenad till Mälarhöjdsbadet och kollade lite brasa. Hoppade in på Hemköp i Bredäng på väg hem och köpte godis och chips samtidigt som vi bestämde att det här var sista gången vi gjorde det fram till semestern. Dvs inte köpa godis, chips och läsk förrän v 28. 12veckor kvar.. Borde man väl klara??

Idag har det vart lugnt hittills.. Oskar ligger och sover och Per är ute och cyklar och jag sitter och slappar.
Ikväll ska vi hem till Mattias och Eriqa på middag. Ska bli kul att se dem igen, var ett tag sen nu! =)

Inga kommentarer: