söndag 22 april 2012

Rackarns bananer då!

Här går det undan.. Trodde inte det var så länge sen jag skrev men det var det visst...!

Måndag och tisdag var det jobb, hade tänkt få undan vissa saker, men då det var lite folk sjuka så blev det till att hoppa in där istället och ta det mest akuta, men det gick bra det med som tur var =)

Onsdag och torsdag hade jag tagit ledigt för att följa med och kolla in dagiset och det kändes som ett väldigt bra dagis och personalen var jättetrevlig och hade bra hand med Oskar. Dock hade inte Oskar lika bra hand med dom och ville gärna vara med oss mesta tiden. Det var en av dagarna som en liten flicka där gärna ville sitta med mig i mitt knä och läsa en bok men det fick jag inte.. Då kom det en liten Oskar springandes i full fart och skulle också sitta där. Och då funkade det inte att vara hos pappa heller utan det var bara jag som gällde. Nu ska ju Per vara med kommande vecka oxå och det kan nog vara bra, känns inte som att vi kan lämna honom där helt ensam där ännu så vi får se hur det går.

I onsdags var det också utgång med jobbet då det var två som slutade. Vi var på ett ställe som heter Primo Ciao Ciao i Huddinge centrum som hade helt ok mat. Jag tog nån oxfilé som kostade som en oxfilé men det smakade inte riktigt som oxfilé, vet inte om det kanske var hästkött eller nåt.. Hela gänget drog sig hemåt vid åttatiden utom jag och Anna som satt kvar och drack vin och där fastnade vi ända tills de stängde klockan 22. Kom hem vid elva ungefär och somnade fort.

Helgen har vart lugn, Per hade tävling igår och jag och Oskar var bara inne, han var lite seg efter en vecka på dagis så det blev inte direkt några äventyr.Blev lite städa och dammsuga. Idag har vi oxå bara tagit det lugnt, jag tog mig en tur till Liljeholmen på Ica och handlade lite, annars har det inte blivit många knop.

Hade kyckling och ris till middag och Oskar ville gärna äta sitt ris själv så sen var det ris över hela honom och hela lägenheten nästan..

Inga kommentarer: