lördag 7 april 2012

Påskafton

Och vi är väl inte några påskfirarmänniskor sådär direkt så någe påskåpynt har vi inte direkt uppe heller. Oskar e ju så liten ännu så han hajar väl kanske inte sånt där ännu så vi får ta tag i det sen när vi flyttat.

Igår blev det hårdträning på gymmet. Körde lite konditionsträning, först blev det 30min cykla, kom 14km, det får jag va nöjd med! Efter skulle jag springa lite så jag tänkte att jag kör 5km men sen fick jag för mig att jag skulle springa 6km så jag fick ihop 20km totalt. Kan säga att första 4km gick bra, men de sista 2 var tunga. Hade tänkt köra en liten spurt där på slutet sista 200meterarna men jag var helt stum i benen.. Hade velat ha en tid på under 40min men det blev 40min och 4sekunder.. Men det är jag nöjd med! Sen gick jag hem och åt godis! ;)
När Per och Oskar vaknat från sin powernap tog vi först en tur till Cykloteket för att Per skulle hämta lite grejer och sen åkte vi ut till Bromma Blocks och kolla lite på XXL, sport och friluftsbutik där vi köpte regnställ och gummistövlar till Oskar som han ska ha på dagis.
Kollade lite på Babyproffsen då det börjar bli dags för ny bilbarnstol till Oskar men de stängde precis när vi kom så vi hann inte titta så mycket. Hoppade in på Konsum och köpte lite mer påskgodis ;) sånt kan man inte få för mycket av haha!

Idag har vi bara tagit det lugnt på dan, Per var ute och cyklade och Jag och Oskar tog det bara lugnt. På kvällen var vi i Farsta och åt middag och mamma och pappa kom dit oxå. Riktigt trevligt! Oskar var i sitt esse som vanligt och vi kom hem lite efter 22. Oskar somnade i bilen och vaknade väl till lite när Per skulle byta blöja men somnade om snabbt igen. Börjar väl bli dags för oss oxå att sova. Har känt mig lite seg idag, trots att jag slumrade till när Oskar sov men inte blev man piggare för det.. Hoppas det blir bättre imorgon.

Inga kommentarer: