söndag 31 januari 2010

Helgmys

Ja det har vart en lugn helg, Per har inte tränat nåt den här helgen så han får dras med mig istället! ;)

I fredags var han och gjorde sin efterlängtade ögonoperation så jag fick åka in till stan och leda hem honom. Det gick bra tror jag, han kisade lite när vi gick genom centralen men från t-banan hemma gick han och blundade så då fick jag lotsa honom genom snödrivorna och upp för alla trappor. Sen satt han och blundade i tre timmar och jag fick leka sjuksyster och droppa ögondroppar en gång i halvtimmen. Sen blev det lungt hela kvällen. Per spelade lite Call of Duty när han kunde se igen och vi satt och jämförde syn här hela kvällen.
Igår var vi en sväng ner till Heron City. Per skulle köpa färgpatroner till skrivaren så vi började på MediaMarkt o fastnade där. Passade även på att ta en sväng in på Team Sportia för att akutköpa ett par vinterskor. Efter mycket om och men blev det ett par svarta gore-tex kängor var rätt snygga faktiskt som dessutom var på rea! Sånt gillar vi. På MediaMarkt blev det färgpatroner och 4 blu-rayfilmer. Det var Baksmällan (den valde jag), The Dark Knigt, Iron Man och The Island (dom valde Per). Sen åkte vi hem och slappade innan vi åkte till Solnahallen och kollade på lite streetdance. Det var riktigt häftigt att se! De är riktigt duktiga. Vissa bättre än andra iofs men det var kul ändå. Måste ha vart ett rätt stort evenemang ändå för det var folk från alla möjliga länder, Sverige, Norge, Finland, England, Schweiz bla. Vi var där till ca halv elva sen åkte vi hem och slappade.

Imorse gick vi upp vid tio. Då var det jag som för en gångs skull skulle iväg och träna medans Per var hemma och slappade. Idag blev det 30min spinning och 30min core. Idag fick jag nog in inställningarna bättre än sist för jag fick inte alls lika ont i ryggen. Kändes rätt bra i benen. Sen var det dags för Core, och jag har ju verkligen inga muskler varken i rygg eller mage så det behövdes. Måste komma igång och köra mer styrka och inte bara kondition (de få gånger jag nu tränar ;) Sen blev det en tur ner till Skärholmen för att handla lite mat. Kom hem för ett par timmar sen och slappar i soffan och kollar när Per spelar Call of Duty. Jag har faktiskt spelat lite jag med, det är rätt kul när man kommer in i det. =) Blir nog lugnt resten av kvällen, ska se om vi kan se lite film snart kanske innan det är dags för middag och lite efterrätt bestående av SEMLA! Mumma!!! =)

Inga kommentarer: