onsdag 27 januari 2010

Tiden går fort

Och snart har det gått en månad på det nya året. Har man gjort nåt vettigt? Nä inte mycket. Jobbar och står i. Är hur mycket som helst att göra nu. Vilket iofs är kul, dagarna går ju fort. Var på kurs för 2 veckor sedan och fick lära mig tvistemål, så nu kan man det i vart fall.. Förhoppningsvis i alla fall. Det märker vi om två veckor när det är dags att börja jobba med tvistemålen igen! =)


Hemma händer inte så mycket. Man e helt slut när man kommer hem om dagarna. I helgen hade Per vilodag i söndags så då tog vi en riktig sovmorgon och sen åkte vi till Farsta C och kollade lite. Per köpte ett par byxor och jag hittade ingenting förutom ett spel till PS3an: Vancouver 2010 (os-spel). Det var ju kanske inte riktigt på rea då, men det var rätt roligt. Sen satt vi uppe och spelade lite för länge på kvällen, eftersom man var tvungen att testa allt och sen var det klassikern "bara en gång till.." Nu har vi precis kollat klart på Kopps och nu blir det spel. Jag valde filmen så Per ska välja spel och jag kan ju gissa vad han kommer välja.


Förresten åt vi årets första semla i lördags! Den var god!!








Var och tränade spinning idag, men det gick inge vidare. För det första har det vart ruggigt stressigt på jobbet och sen fick jag fortsätta stressa till träningen utan mellanmål. Då var tåget försenat och jag missade tvärbanan så jag kom till Liljeholmen sådär 5min innan passet börja. Så det var bara att slänga på sig kläderna och in i salen utan mat i magen.. Inte det bästa upplägget kanske.. Kände efter ca 10min att det började kurra i magen. Inte bra! Kände mig seg i benen och hade ingen ork alls. Fick dessutom riktigt ont i korsryggen. Hade inte riktigt tid att ställa in cykeln ordentligt så jag vet inte om det beror på det eller om det helt enkelt är så att jag otroligt taskiga rygg- och magmuskler.. Har gjort lite situps och rygglyft nu när jag kom hem. Nån som har bra tips på hur man tränar nedre delen av magen? Bortsett från det tips jag fick av Per, upp med benen i luften och sen lyft benen mot taket så rumpan lättar från marken för den är så jobbig! ;)

Nu är det visst speldags här...! Jippie...! Citat Per: "som vi har längtat" Eh.. näää...! ;)

Inga kommentarer: