söndag 10 januari 2010

Sista timmarna på ledigheten

Ja, nu är det inte många timmar kvar på ledigheten innan det är dags att sätta igång och jobba igen. Vilket i och för sig kan va lite skönt då man inte har gjort många knop under den här veckan. Vänt lite upp och ner på dygnet och allmänt segat sig igenom dagarna. I tisdags-onsdag åkte vi ut till Hasseludden och slappade lite där oxå :) Vi kom dit vid 4-tiden på eftermiddagen och sen hoppade vi direkt ner i deras utomhuskällor där vattnet var ca 40 grader och sen 15 minusgrader i luften så man satt med istappar i huvet. Sen åt vi middag vid sextiden, då var det soppa, vårrulle och några sushibitar till förrätt, huvudrätten bestod av en fiskrätt (lax) och en kötträtt (oxfilé) så vi tog en av varje som vi brukar göra. Det sköljdes ner med ett glas vitt för mig som tog laxen och glas rött för Per som tog köttet. Till efterrätt blev det nån typ av kolakaka med lingonglass. Det var riktigt gott och sen gick vi tillbaka till badet och slappade tills de stängde =) Somnade gott till kl 9 dagen efter, sen var det dags att äta frukost och ner i bassängen en kortis innan det var dags för mig att gå till massagen. 70min shiatsumassage, riktigt skönt var det. Det var mer fokus på stretching och trycka på stela punkter än en "vanlig" massage. Sen bastade vi en liten stund innan det var dags att packa ihop och åka hem. Riktigt underbart var det. Kan inte lägga ut några bilder just nu då jag inte vet vart Pers kamera är, får ta det en annan gång. =) ?Per har lagt ut några bilder här som ni kan njuta av så länge.
Annars har veckan mest präglats av spelkvällar, både själva och med kompisar. Jag köpte mig ett spel i onsdags, Monsters vs Aliens, ett spel baserat på en tecknad film som är passande för barn från 7år. Det är lagom för mig ;) Trots att jag ändå sitter där och inte fattar nånting ;)

Spikmatta har vi köpt oxå, hittade en ganska billig på OnOff samtidigt som jag köpte spelet.. Har legat på den ca 10 min om dagen innan det är dags att sova. Det är ganska skönt, men jag kan väl inte säga att jag märkt nån skillnad om man blir piggare eller vad det nu var den skulle åtgärda. Men man måste ha en tunn tröja på sig, för att ligga direkt på den är INTE speciellt bekvämt..

Nu håller Per på att städa ur cykelrummet eftersom han kom på nu sista dagen på ledigheten att vi kanske skulle ta och rensa lite, men vi har väl slängt ca 8-10 kassar med skräp (efter att ha rensat cykelrummet och klädkammaren! =) Källaren ska väl oxå rensas nån gång, men det är ganska mycket som ska slängas och alla kärlen i soprummet är överfulla då det verkar vara fler än vi som tänker rensa! =)

Nä, nu blir det att packa ihop för morgondagen, då blir det att börja sitt nya nyttiga liv med träning och nyttig mat och allt vad det kan vara ;)

Inga kommentarer: