söndag 7 december 2008

ytterligare en helg till ända

O det känns som om den bara svischat förbi. I fredags var vi hem till Pers föräldrar och åt middag och firade hans födelsedag, så då var det bara pang i säng när vi kom hem sen vid halv elva.
Sov länge i lördags, typ till halv tolv, det var rätt så behövligt! Sen var vi på bio, Madagascar 2. Så jävla bra! Jag älskar pingvinerna o deras upptåg. Den var nästan bättre än ettan. Vi skratta så vi knappt kunde sitta stilla i stolarna. Kan verkligen rekommenderas!!!



Idag var vi hemma hos mina föräldrar och åt middag och firade min bror som fyller år imorgon, och hade presenutdelning. Nästan som ett litet genrep inför julafton, eller vad säger ni? ;) Haha!

Hemresan blev ju dock mindre rolig! Vi skjutsade hem Chrille och innan vi körde ut på motorvägen svängde vi in på Statoil för att pumpa i mer luft i våra gamla vinterdäck som läcker lite smått. Körde ut på motorvägen o det gick så fint så. När vi sedan svängt av motorvägen o kört kanske 500m börjar det låta väldigt konstigt, ungefär som att vägen var väldigt hal. Ser bara hur Per bromsar ner farten o säger "oh-oooh..." Svänger in till kanten o öppnar dörren, en doft av bränt gummi smyger sig in i bilen. Då har däcket på nåt sätt exploderat eller vad det nu var, men det var inte helt iallafall.. Så det var ju bara att ställa fram varningstriangeln o byta däck.. Tur det inte är allt för mycket trafik på den vägen. O jävla tur att det inte var jag som körde. Jag körde hem bror min, men sen fick Per ta över, kanske lika bra det! Så det blev till att åka hem o beställa nya vinterdäck då.. En smärre utgift vi (Per) kanske inte riktigt räknat med.. Menmen.. nu sitter det iallafall ett kanonfint reservdäck på bilen med röd plåtfälg. Man kan ju kanske nästan kalla det en "pimp my ride - christmas stylee" Moahaha! Jag kan va rätt rolig ibland om jag vill! ;)

3 kommentarer:

Christian Andersson sa...

oj oj du, det var ju inge bra att däcket gick sönder :(
Man kan säga att bilen protesterar lite, och nu kommer den oxå få finfina julklappar :D

Steffoboy sa...

När Per säger "oh-oh" då vet man att nåt ovanligt har hänt eller händer :) Men det är klart att bilen är sur när det inte blev nya sulor!

Christian Andersson sa...

hahaha ja verkligen ;) Du har dina stunder du! :P