måndag 15 december 2008

bara typ knappt nie dagar kvar nu

O sen är det julafton, eller typ nästan över.. Vi har ätit upp all mat, kollat Kalle Anka, packat upp alla julklappar.. Som jag inte ens köpt ännu.. Det tar vi på måndag när lönen kommit.. ;) Men det är lugna puckar! Jag vet vad jag ska köpa till folk. Bara att stanna kvar på efter jobbet och handla i Gallerian, eller så tar man allt åp Åhlens, allt under samma tak.. ;)

Var inne i stan idag och kollade lite på julmarknad, det lilla som var. Vi kom ju in efter jobbet så det som var höll ju på att stänga. Men vi hann med en liten sväng i Kungsträdgården, dom höll precis på att stänga när vi kom dit, men vi hann med att köpa en varsin munk iallafall..

I lördags var jag upp med Per i Sala för han skulle köra nån minitävling med några kompisar. 8.00 ringde klockan och eftersom jag var på julfest i fredags var man kanske inte allt för pigg, men jag hängde på iallafall, och det ångrar jag inte nu. Gud så mycket snö det var där uppe!!! Helt vitt överallt och alldeles knäpptyst där ute i skogen.. Jag var mer intresserad av snön än av cyklisterna.. ;) Se bara här så mycket snö det var:



När de var klara med tävlingen gick vi hem till Tommy, han som hade ordnat tävlingen och fikade med julmust, pepparkakor och lussebullar. Riktigt mumsigt och skönt att komma in lite efter att ha stått ute ett par timmar i kylan.
Sen åkte vi hem, jag sov hela vägen...! Sen när vi kom hem sov vi nån timme till innan det var dags att åka in till stan o gå på bio. Det blev "When the earth stood still" Var helt ok, men kanske inte den jag hade satt högst upp på agendan...!

Har precis kollat på Nissene på Loven, Chrille! En norsk julkalender, parodi på alla dokusåpor, i 24 avsnitt där en "nisse" blir utröstad varje dag.. Fanns ute på Youtube förut, men tyvärr inte längre, annars hade planen vart att lägga ut ett avsnitt varje dag.. Jaja skitsamma!

Inga kommentarer: