tisdag 16 juli 2013

Slappandet fortsätter


Igår blev det en tur till Görvälns slott ute nånstans vid Kalhäll. Eftersom som vi kom upp sent och hade lite beslutsångest om vad vi skulle göra så kom vi inte iväg förrän vid ett eller nåt sånt. Väl framme satte vi oss vid en liten strandkant och åt vår medhavda lunch och slappade lite. Eller snarare jag och Per slappade medans Oskar hade löptävling runt filten vi satt på.. När vi var klara där tog vi en tur runt slottet, var riktigt mysigt där och fin utsikt. Utsikt

Sen fanns det en slalombacke precis i närheten som vi skulle ta oss upp för. Per tog Oskar och jag tog barnvagnen.. Det var ganska brant men inte så långt som tur var så vi tog oss upp och där var det ännu finare utsikt. Mer utsikt

Kom hem vid sju-åtta nånting och tog det bara lugnt sen.

Idag har vi inte gjort nånting. Per gick upp vid åtta för att cykla, själv sov jag vidare och vaknade strax innan 10, då Oskar kom intrippandes. Åt frukost och tog det bara lugnt. Sen var det ju så fint väder så jag tänkte Oskar skulle få gå ut o cykla lite men det var sådär intressant så vi gick o härmade hink o spade och gick ut på gården en sväng tills Per kom hem. Sen satt vi bara uppe i lägenheten, Per och Oskar kollade tour de france och jag satt ute på balkongen och solade. När det var dags för middag var det ingen som orkade laga nån mat så det blev en sväng till foodcourten i Sollentuna c. Sen blev det promenad hem längs Edsviken och nu är det slappa framför teven som gäller. 

Inga kommentarer: