tisdag 3 juli 2012

Lite smått och gott

Jaha nähä vad har hänt sen sist då? Det mest spännande förra veckan var väl att vi var ut till Sollentuna och skrev på överlåtelseavtal för lägenheten så nu är den vår! Inte långt kvar tills vi får flytta in heller. Lät som att det skulle bli i december så vi får hoppas att det inte ändras.

Annars var det fullt upp med jobb och annat. Det rullade på fint som vanligt.

I helgen åkte jag hem till mamma och pappa då Per skulle ner till Eksjö och tävla. När vi kom dit var det fint väder så vi var ute på tomten och Oskar fick plaska med vatten. Då kom vi på att vi kanske skulle ha en badbassäng till Oskar så jag och pappa gick ner till Bredden och köpte en liten uppblåsbar bassäng på Barnens hus. Oskar blev alldeles till sig! Tog det bara lugnt på kvällen och Oskar härjade runt helt outtröttligt. Han hade sovit till efter halvtio på lördagen, knappt sovit något på dagen och somnade inte förrän vid tio på kvällen, ändå vaknade han pigg och glad kvart i åtta på söndagen..! Det tyckte inte jag va så kul men vad gör man inte så det var bara upp och hoppa. Åt lite frukost och sen var det ut och plaska i bassängen och det var ju jättekul! Upp och ner i vattnet och plaska och ha sig. Efter det somnade han sött i två timmar.
Kom hem vid åttatiden på kvällen och då kom Per hem strax efter oss så då fick han träffa Oskar oxå innan han somnade. =) Alla nöjda och glada.

Idag var det dags att åka till banken för att låna massa pengar till handpenningen och eftersom det kanske inte är en jättebra idé att ha med Oskar till banken så fick hans föräldrar ta hand om honom. Det hade gått bra och vi fick lugn och ro på banken haha!
Så nu är det bara att vänta på räkningen på x antal tusen så är lägenheten vår sen. TJOHOO!! Nu är det bara att vänta på definitivt inflyttningsdatum så är det bara att börja packa ihop sen.

Var ute och övningskörde imorse oxå, klockan sju började lektionen så det var bara att upp och hoppa kvart i sex imorse.. Suck, inte speciellt pigg då inte..! Men jag tog mig dit och körde utan att krocka haha ;) Körde hem från Farsta idag oxå och det gick väl hyfsat. Tog motorvägen hem och det var ganska mycket trafik, lite för mycket för min del, men det gick bra, Per fick hjälpa mig att hålla koll så kom jag på ordentligt.

Sen är det bara 3 dagar kvar att jobba oxå. Gud så härligt!! Sen är det 6veckor ledigt! Ska bli så skönt. Får se vad vi hittar på för skoj. Det blir några dagar i Göteborg då SM går där och vi kommer nog att stanna kvar några dagar efter och umgås med Donald och Mikaela, ska bli trevligt!

Nej, nu blir det sängen för min del. E så trött så det bara svider i ögonen, ska bli skönt att få lägga sig ner och sova lite. Hade en plan att gå upp tidigt imorgon och träna, men det vette fan om jag orkar...!

Inga kommentarer: