torsdag 19 juli 2012

Summering av Egypten och veckan som gått

Ja då har man vart hemma några dagar här då.
Kan säga att veckan i Egypten var helt kanon och gick alldeles för fort. Vi åkte hem till mamma och pappa på lördagen och sen var det upp och hoppa mitt i natten på söndagen. Pappa skjutsade ut oss till Arlanda och incheckningen var klar på en kvart typ, smidigt med självincheckning! Planet avgick i tid och Oskar var lugn och fin hela resan

Vi kom fram till hotellet vid tvåtiden på eftermiddagen då vi hade sån tur att vi fått rummet brevid Mats och Karin så vi tog en lunch innan det var dags för ett dopp i det blå. Oskar hade fått en fin badring med sits i som han fick guppa i. Han var lite grinig först men han insåg ganska fort att det var ju rätt mysigt att guppa omkring där. Sen blev det middag och sen tog vi det bara lugnt. Blev en tidig kväll då vi vart uppe sen 4 på morgonen.

På tisdagen blev det en tur till stranden och sen tog vi en tur till grannhotellet dit vi fått tillträde till då det var lågsäsong. Det var Vings Waterworld hotell och Oskar blev helt lyrisk över att få plaska och klättra och åka vattenrutschkana i barnhörnan. Inte ville han sova heller så det var inte förrän när vi satte oss för att ta en våffla som han däckade en liten stund.

Ja det är väl ungefär såhär dagarna har sett ut.. Vi åkte in en eftermiddag till Hurghada för lite shopping. Jag köpte två par Converse som kostade 185 pund styck, men jag lyckades pruta dem till 150 för båda. Gubben i butiken såg inte så glad ut när vi skulle betala. Det får man ju ta som ett gott betyg. Köpte även hibiskuste och kanelstänger och en pimpsten som jag oxå lyckades pruta ner en massa. Började få in snitsen där, men då var det dags att åka tillbaka.. Kanske lika bra det haha!
Vi tog även en båttur, en snorkeltur där man kunde få prova på att dyka vilket jag tänkt göra, men just den dagen mådde jag inte så bra i magen och mådde jätteilla hela morgonen så ungefär 20min innan avfärd bestämde jag mig för att följa med i alla fal.. Resan kostade ändå 40€ och det kastar man ju inte bara bort sådär, och ska man få pengarna tillbaka vill de säkert ha läkarintyg o grejer och det orkade jag inte tjafsa med, men jag följde med och höll mig på båten istället, det gick bra det med! =)

Vi tog även en busstur till en strand som heter Sharm el Naga där det var helt fantastiskt vackert under ytan. Man ville nästan inte gå upp!

På söndagen var det hemfärd och bussen gick rätt tidigt, redan vid nio på morgonen, lite väl tidigt tycker jag då planet inte skulle gå förrän 12:45 så vi fick häcka på flygplatsen istället. Tog en äcklig hamburgare på första bästa ställe vi såg, det skulle vi inte gjort, längre bort på flygplatsen såg vi sen Burger King.. Suck!

Annars har vi bara tagit det lugnt i veckan. Var en sväng på körskolan i måndags var det nog och gjorde lite teorifrågor, gick ganska bra. I tisdags var vi bara hemma, rensade ut lite skit från källaren då vi skulle sälja iväg lite på loppis på onsdagen. Oskar va jättegullig, jag hade vart nere och hämtat en flyttkartong med massa grejer som va lite halvtung så när jag skulle dra in den i lägenheten kom Oskar ut, puttade bort mig och försökte dra in den själv. Gullungen, ville inte att mamma skulle anstränga sig! =)

Ja i onsdags då så var det loppispremiär vid Botkyrkbackens fot och vi hann knappt stanna bilen innan vi blev påhoppade av folk som ville kolla vad vi hade. Sålde en del av Oskars gamla grejer som han inte använder längre, bland annat hans hoppgunga och hans läragåstol och använts sparsamt. Per sålde även en hel gamla tidningar så vi åkte därifrån med plus i plånboken i vart fall =)

Oskar hade vart hos sin farmor och farfar under tiden så vi åkte dit och hämtade honom och jag fick köra. Gick ganska bra, lyckades utan att krocka haha! När vi skulle hem sen så skulle Per förbi sitt jobb på Lilla Essingen bara det att det var avstängt ner i tunneln till Södra Länken så det var bara att fortsätta in genom stan, in mot Hornstull, Hornsgatan, ut på Västerbron och sen nån vänstersväng mot Essingeöarna. Kan säga att jag var duktigt nervös. Som om inte det var nog, när vi skulle hem sen så var alla påfarterna till E4an avstängda då det är det årliga renoveringen av Essingeleden så det var bara tillbaka samma väg och sen ut på E4an vid Västberga. Jisses!

Idag har vi vart och besökt min kusin med familj ute i Vallentuna. Vi bjöds på grillat som var riktigt gott. Till och med Oskar åt massor med grönsaker och potatissallad. Vi satt och snackade skit medans Oskar klättrade upp och ner i deras hoppborg, den var jättekul att studsa i. Åkte hem vid niotiden och då fick jag köra. Gick rätt bra tror jag, Per satt och skrev blogg samtidigt.. ;)

Nu är vi hemma och imorgon blir det packa innan vi drar till Göteborg på lördag.

Inga kommentarer: