söndag 29 juli 2012

Loppis och besök i U-V

Igår samlade vi ihop resterna av Botkyrka-loppisen och begav oss till Hågelbyparken där det var loppis. Vi kom dit en kvart innan det skulle börja och hade inte världens bästa plats tyvärr.. Packade upp allt och medans vi packade upp kom det massa folk och frågade om saker vi inte hade med oss.. Lp-skivor, filmer och spel verkade poppis men det lyckades vi sälja iväg förra gången (spel och filmer). Stod där från klockan 11 till 15.00 då dom stängde och hade inte tjänat många kronor.. Tror vi gick plus minus noll. Så när vi var klara där åkte vi till stadsmissionen i Liljeholmen och skänkte allt till dom. Har man i vart fall gjort en god gärning. Känns som vi lika gärna kunde åkt dit på en gång och lagt pengarna på nåt roligare. Den här gången hade vi dessutom Oskar med oss och var tvungna att aktivera honom vilket var lättare sagt än gjort. Inte ville han sova heller. Däremot somnade han i bilen hem och sov över två timmar. Gjorde inte nåt speciellt på kvällen, åt middag och slappade framför teven typ.

Imorse skulle Per upp tidigt, vid sex, för att åka upp till Norberg på tävling. Lagom till Per hade stängt igen dörren hör jag Oskar "prata" i sin säng och står upp och ser så glad ut så. Jag blev måttligt glad då jag inte var så intresserad av att gå upp halv sju en söndag..! Men jag tog upp honom i vår säng så somnade han om till kvart i nio ca. Skönt! Tog det lugnt bara, plockade lite här hemma, dammsög och Oskar hjälpte till. Ringde mor min och bestämde att vi skulle åka dit. Passade bra då Per hade parkerat bilen i Sundbyberg så kunde han komma och plocka upp mig sen ;)

Började göra i ordning mig och skulle i princip bara klä på mig och byta blöja på Oskar och sätta på honom kläder. Nä då får han för sig att han behöver en dusch! Ja jo kanske det med tanke på att han kletat in handcreme i hela håret så kanske det behövdes en tvätt. ;) Begav mig av mot centralen vilket inte var den roligaste resan jag gjort idag. Oskar ville inte sitta still och det blev inte bättre av att pendeln bara gick med halvtimmestrafik så jag fick vänta 20min på centralen eftersom jag tajmat in lite dåligt..
Hemma hos mamma och pappa tog vi det bara lugnt, Oskar sprang omkring i trädgården och fick smaka färska hallon men dom va lite sura så han ville inte ha. Per kom dit vid sju-tiden och fick lite mat och sen fikade vi lite innan vi åkte hemåt. Det var jag som fick köra och det gick bra. Per sa nästan inte till om nånting, bara nån kurva jag kom lite fel i + att jag hade växlat ner till fyran när vi körde i 50 på Essingebron men sen när det blev 70 igen glömde jag helt bort att växla upp igen till femman, men annars var det väl inga större grejer tror jag.

Oskar somnade i bilen, han sov bara en knapp timme på dan, han vaknade till igen när vi kom hem men en flaska välling så somnade han sött sen och nu börjar det bli dags för mig att göra detsamma. Ska bli skönt med sovmorgon imorgon (bara att hoppas att Oskar oxå tycker det). Ska bli fint väder så vi ska se om vi hittar nån strand nånstans så man kan få bada lite.

Inga kommentarer: