fredag 8 juli 2011

Packning o finbesök

Ja idag hade vi finbesök från Östergötland här hemma! Det var bror + sambo som bestämt sig för att mellanlanda i hufvudstaden på väg upp till Andenes långt åt helsike längst upp i norra Norge. De hade väl från början tänkt åka upp hit som fredag eller lördag men jag lyckades övertala dem att komma en dag tidigare istället. Så de kom vid halv ett idag och sen blev det en tur ner till Kungens Kurva för att Carro skulle kolla sin mobil och sen in på ica o handla lite fika och hem till oss och slappa.. Eller snarare så att de slappade och busade med Oskar medans jag rände runt som en jag vet inte vad för att packa ihop allt vi ska ha med oss på semestern. Ja imorgon drar vi till Rättvik, sedan Borås och därefter över till canada för att hälsa på Pers släkt och visa upp Oskar. Får vi se hur han klarar det här, hoppas han inte blir allt för grinig under resan bara, vi kommer ju fram mitt i natten svensk tid så man kan ju hoppas att han sover då. Eller kanske inte, för annars lär han ju vara aspigg typ när klockan är mitt i natten där och vi vill sova.. Kan man ge barn sömnpiller?? ;) Eller så får jag ta ett glas vin o sen amma honom så sover han fint sen ;)
Nä nu är det sängdags för mig, e lite seg.. Får packa lite till imorgon igen, typ handbagage och mat o nappflaskor till Oskar.. Suck...!

Inga kommentarer: