tisdag 8 februari 2011

Oskar på äventyr

Ja idag har Oskar vart ute på stora äventyr. Det började med att vi skulle tillbaka till Huddinge sjukhus och kolla på hans gulsotvärden och väga honom och kolla mitt järnvärde. Det gick som på en dans. Gulsotvärderna var på väg neråt i en rasande fart och vikten på väg upp i en rasande fart. Ett hekto till så är vi tillbaka på födelsevikten. =) Sen var det dags för koll av mamma då jag haft rätt låga blodvärden sen han kom ut eftersom jag förlorade så mycket blod, men även det var på väg upp sakta men säkert. Idag låg det på 90 och det optimala är 120.. Så en liten bit är det kvar, men jag äter järntabletter så det ska nog ordna till sig en vacker dag =)
Sen åkte vi ner till mitt jobb en snabbis då jag skulle lämna in papper ang. föräldrarledighetent till vår personalavdelning, och då kom vi lagom tills de skulle fika så vi gick upp och hälsade på en liten stund. Det var riktigt trevligt och alla tyckte han va så söt (såklart!!)
När vi var klara där skulle vi handla lite så nu har han sett Ica Maxi och vi har även premiärkört vagnen. Det gick så bra så!
Får se om han kommer sova gott inatt, han sov ända till tie imorse och amningen inatt gick snabbt och smärtfritt utan en massa gnäll, så han var nog rätt utvilad imorse för han har inte sovit nåt på hela dagen, bara en liten stund nu på kvällen. Och nu sitter han och sover i pappas knä samtidigt som han skiter för fullt! Pappa blir då jätteglad, då han bytte blöja för 5minuter sen...!

Inga kommentarer: