måndag 22 november 2010

finbesök i Östergötland

Ja igår var jag, mamma och pappa nere i Borensberg över dagen och firade min bror som visserligen inte fyller år förrän i december, men då är mamma och pappa bortresta så vi åkte ner nu istället. Per kunde inte följa med då han var på kurs men det gick bra ändå. Vi åkte härifrån runt elva nångång o sen kom vi ner runt ett. Vi började lite lätt med supergod smörgåstårta som Carros mamma hade gjort. Så gott så jag tog två stora bitar.. Ja Oskar ville ju ha en bit för sig själv ;)


Efter det tog vi en tur till Brunneby Musteri och handlade lite godsaker. Det blev inte lika mycket som förra året då jag tror notan slutade på runt 700kr, nu var det väl runt 200 nånting. Köpte lite godsaker som sylt och lite mousserande drycker, nån flaska glögg och lite godis. Efter det åkte vi hem till Carros föräldrar och hälsade på deras kattungar, Pillan och Pyret. SÅÅÅÅÅÅÅ söta!!! De var väl typ 12veckor kanske.. Hur gulliga som helst var de!! Det var ju nästan så man ville ta med sig en hem..
Leka med mitt halsband var en rolig sysselsättning
Syskonkärlek (ja de är systrar de här två)

Sen fick vi fika hos Chrille och Carro, jättegod tårta med nån marängbotten och massa grädde, hackad daim och hackade persikor. Får tacka Chrille och Carro för en trevlig dag och Carros mamma för SUUUUPERGODA tårtor!! :)
Åkte därifrån så vi var hemma runt halvåtta nånting, sen blev det bara slappa framför teven resten av kvällen...

Idag var det jobba igen, men först lite besök hos barnmorskan. Allt såg fint ut även denna gång, slapp blodprov i vart fall, vilket jag var glad för. De gör ju så jääävla ONT!!! det är ju inte sånna små fina nålar som Per har när han tar sitt blodprov, nä den här sticker ju igenom halva fingret så man har ont i två dagar efteråt.. Kanske ska ta med Pers blodprovsnålar nästa gång.. ;)

Var ute och gick en sväng med Per oxå nu på kvällen, han sprang på Sätra IP och jag gick. Var skönt att komma ut en timme och röra på sig, men satan så ont i ryggen jag fick!!! Fast nu ligger jag på soffan och tar igen mig så nu känns det bra igen! ;)

Inga kommentarer: