måndag 28 september 2009

Hektisk måndag

Jepp, idag har det vart mer eller mindre kaos på jobbet. Ni har väl hört talas om det där rånet där man med helikopter tog sig in i G4S värdedepå i Västberga..? I alla fall, igår anhölls 6 personer och när det gäller brottmål är det vart brottet har begåtts som avgör i vilken domstol som får målet. I det här fallet var det i Västberga. Västberga tillhör Södertörns domsaga som det så fint heter, vilket innebär att det har hamnat hos Södertörns tingsrätt, vilket vi ju alla visste redan när det skedde. Så imorse när man kom till jobbet väntade där ett fint mail det står att målet har hamnat på vår enhet...! Och gissa om det har ringt... Tv4, Expressen, Aftonbladet, SR, SVT osv. Expressen har ringt 4 ggr tror jag...! Ingen vill ju ha nyheterna sist såklart...! Men lite kul är det! Man sitter lixom mitt uppe i det. ;) En tjej på DN hade skrivit ut lite uppgifter ang personerna som är inblandade och avslutade med "enligt uppgifter från Södertörns tingsrätt" Jepp, det var från mig hon hade fått det!! Har tom pratat med kammaråklagaren på Internationella Åklagarkammaren. Coolt! Ja jag vet, jag e lite fjantig, men jag tycker faktiskt att det är riktigt coolt! Får väl se om det kommer in nån häktningsframställan då, då lär det ju bli drag igen med press och allt på plats..
Tydligen hade Tv4 barrikaderat sig utanför tingsrätten. Vad dom nu skulle göra där, för än har det ju inte hänt nåt...? Eller i vart fall inte hos oss händer det nånting.. ;) De kanske ska göra som alla som vill ha biljetter till nån stor konsert eller nåt och bänka sig i god tid så de får bra platser, hahaha!

Nu ska jag avsluta kvällen med lite Svenska Hollywoodfruar. Bästa citatet ever: Maria Montazami (eller vad hon heter) ang pengafrågan: "Min man betalar alla räkningar - TOPPEN!!"

Inga kommentarer: