fredag 18 september 2009

Fredag

Jepp, det var ju ett tag sen sist jag skrev, men jag har inte vetat riktigt vad jag ska skriva... Jobbet rullar på. Den här veckan har det varit sjukt mycket att göra.. Eller kanske inte överdrivet mycket men som ny och man inte riktigt har koll på alla delar så blir det mycket.. Den här veckan har jag haft som uppgift att bla hålla koll på alla häktade mål. Eftersom man bara får sitta häktad i max 14 dagar innan det blir omförhandling eller det kommer in ett åtal gäller det att hålla koll, annars komemr JO och det vill man ju kanske inte.. Den här veckan var det inte mindre än fem mål att hålla reda på. I 4 av dem kom det in åtal, ett av dem tog en kollega. Inte blir det ju bättre av att förhandling måste hållas inom en vecka.. Så man var lite smått snurrig när man kom hem... I ett av målen tyckte jag och hon som hjälpte mig att vi hade vart skitduktiga.. Ända tills det kom ett fax på eftermiddagen om att man ville lägga till 4 vittnen som det inte fanns någon adress till och inte heller pratade de det svenska språket, men vi lyckades, med lite hjälp från vår vaktmästare, få tag på dem och få dem till förhandlingen. Då är man ju inte lite nöjd... ;)
Idag har jag suttit och expat domar, dvs när domen kommer ska man skicka den till berörda parter, men som om inte det vore nog så ska dessutom massa andra myndigheter och poliser ha den beroende på vad de får för påföljd som det så fint heter på myndighetsspråk.. Så nu sitter jag här i soffan med ett glas rött som jag tycker att jag förtjänar! =)

Förra helgen var det äntligen sista helgen vi var bortresta på tävling. Då blev det en tur till Falun på långlopps-sm och final i xc-cupen. Sm:et gick sådär för Per, han tappade motivationen då banan bara var grus, grus och åter grus, och xc gick ganska bra innan han kraschade och kom in i mål nån halvtimme senare med blodig arm och rumpa. Var ena fina små sår däefter att ha sladdat loss lite i en nerförslöpa som slutade med en landning i en grushög. Jag har ju suttit och pillat gruskorn en gång tidigare, men det där var nog lite för mycket blod till och med för mig.. Fast, iofs, jag är ju inte överdrivet förtjust i blod direkt.. Har ju svårt att se det tom på film, då blir det ju ännu lite värre när det är på riktigt. Så han fick fixa det själv den här gången! =)

Nä nu ska jag sluta svamla och dricka mitt vin och titta på Year One så snart Per kommit ut ur duschen!

Inga kommentarer: