måndag 21 september 2009

Intelligensbefriad måndag

Jepp, när man går hem från jobbet är det ungefär som att man lämnar alla hjärnceller på kontorsstolen. Allt för att inte anstränga sig allt för mycket i onödan. Det började när jag skulle gå och träna, så skulle jag sätta på mig skoskydden. Samtidigt så höll jag i mitt träningskort och biljetten jag hade fått in till passet. Då jag inte kunde koordinera att hålla i papprena och sätta på mig skoskydden la jag ifrån mig dem på ett bord som stod brevid. Sen satte jag på mig skoskydden och gick iväg. Kommer ner i omklädningsrummet och upptäcker mitt misstag. Bara att springa upp igen och där låg det så fint kvar på bordet så.. Som tur var kom jag i vart fall ihåg att ta av mig skoskydden när jag skulle gå därifrån.. Hade ju vart lite jobbigt att komma på det efter att ha gått över hela perrongen på Stockholm Södra bort till Mariatorget. Fast å andra sidan ser man ju så mycket muppar på stan ändå, så det skulle väl inte spela nån större roll.. ;)

Nu fortsätter vi den intelligensbefriade måndagen framför teven, och börjar lite lätt med Färjan på femman. Sen avslutar vi kvällen med lite Svenska Hollywoodfruar och vår idol Anna Anka. Kvack! Man får sig ett gott skratt i alla fall! Sen är det dags att gå och lägga sig. Går man upp kl 6 på morgonen är man inte så pigg direkt.

Inga kommentarer: