torsdag 15 oktober 2009

Ensam hemma och liiiite aningens uttråkad

Jepp, alldeles ensamen hemma är jag, stackars mig! Per drog hastigt och lustigt till Italien i lördags på cykelsemester. Svårt att tacka nej om man får allt betalt. Mindre kul för mig som inte kunde följa med då jag var på kurs från måndag till idag. Passande nog startade kursen vid lunch i måndags och slutade idag med lunch, så jag passade på att ta lite ledigt, så jag var hemma redan strax efter ett-tiden idag. Har passat på att storstäda så kan man slappa imorgon med gott samvete ;)
Är grymt avis på Per, hade ju hellre vart där nere än här hemma. De har vart på vingård med provsmakning (mums) och igår var de i Rom och tittade på massa spännande intressanta gamla byggnader typ Colosseum.. *MORR* Hoppas han har med sig fina presenter till mig!

Kursen var bra, baskurs för nyanställda heter den, en kurs som alla nyanställda utan juridisk bakgrund ska gå. Bra kurs, men det var lite segt att bara sitta still och lyssna hela dagarna. För att fördriva tiden har man ätit godis medans man suttit och lyssnat, och i fikapauserna och på lunchen var det kakbuffé. Man har ju i vart fall inte behövt gå hungrig! Man har ju inte ätit nån direkt mat hemma nu, har känts lite onödigt eftersom man inte vart hungrig + att man inte behövt ta med sig mat till kursen..! Men imorgon så, back to work!! vet inte vad man ska hitta på. Vet inte man kanske ska köpa Keldas ostsås och ha i lite rökt skinka o koka pasta till.. Ska ta o traska ner till Skärholmen o se om det finns nåt skoj!!!

Inga kommentarer: