lördag 3 november 2012

Long time no see

Ja gud ja, vad har hänt sen sist? Det har väl hänt en hel del gissar jag men minns ju knappt hälften så jag får skriva det jag kommer ihåg här från senaste veckorna..

Förra helgen var jag superduktig och bytte till vinterdäck. Vi skulle iväg o hälsa på min kompis Cissi och där hon bor var det läge med vinterdäck vilket vi inte hade.. Per var tvungen att fixa nånting med sin cykel så då passade jag på att byta. Han fick dock lossa alla bultarna och när jag var klar fick han kontrollera så jag hade skruvat fast alla ordentligt. Det hade jag, bortsett från några som satt lite löst så man får känna sig nöjd. Det gick bra men tungt som fan så jag hade fin träningsvärk i armar och ben på måndagen och tisdagen.
Ja, sen efter det gasade vi ut till Cissi och hälsade på hennes lilla Milla som va sååå söt! Oskar hajade på en gång att det här var en liten människa som man ska ta det lugnt med så han klappade henne fint på huvet och va så snäll och rar så!

På jobbet rullar det på. Finns att göra, man går inte direkt sysslolös som tur är =) Lägenheten rullar på. Bara en månad kvar nu. Längtar tills vi får flytta in och få i ordning allting!

Igår hade jag och Per en "vuxenkväll" ute på stan. Fixade barnvakt till Oskar och sen åkte vi in till stan och åt middag på Texas Longhorn på Östermalm. Ja det var väl ingen höjdare direkt..! Fick vänta ganska länge på maten och sen när den väl kom hade Per fått fel mat.. Han hade beställt revbensspjäll med bakad potatis men fick pommes istället.. Ingen dricks där inte! Sen gick vi upp till Rigoletto och kollade Skyfall, nya Bondfilmen. Helt ok, lite fånig o massa pangpang. Imorse fick vi sovmorgon och jag vaknade till vid halvtio men låg och drog mig lite tills det var dags att gå ner med tvätten vid tiotiden.
Per stack ut och cyklade vid tolv och då satte jag igång att storstäda vilket verkligen behövdes. Först plocka undan all skit som ligger överallt och när jag var klar med det och dammsuga så blev det tom så att jag hann med att svabba golvet också. Det var inte direkt igår man gjorde det. Hann vila en timme på soffan innan Oskar och Per kom hem igen så vi får se hur länge det håller sig rent och fint nu då. Oskar skulle i vart fall upp i diskhon och plaska med vatten det första man gjorde när han kom hem..!
Vid sex drog vi ner till Heron City för att möta upp Jenny och Johnny. Det blev först en middag på O'Learys och sen en vända bowling. Oskar var oxå med och hejjade på oss när vi spelade och gjorde high five till de som gjorde en strike. Han dansade även lite då det var diskobowling så vi fick oss ett gott skratt.

På väg hem skulle vi tanka och åkte in på OKQ8 där dom även hade ett erbjudande, om man köpte nån XL-tvätt i deras automat så fick man 1kg godis...! Det tog vi så nu sitter vi här med ren bil, 1kg godis och 295kr fattigare..!

Nu är det filmdags innan det är dags för sängen!!

Inga kommentarer: