måndag 11 oktober 2010

Där var måndagen över då...

Ja så var måndagen över.. Har vart en seg dag idag.. Kan bero på att helgen har vart väldigt lugn och igår sov jag ända till tolv så jag hade lite svårt att sova igår kväll. Men lite sovmorgon fick jag i vart fall! Hade mitt första besök hos barnmorskan där de skulle mäta magen och ta lite blodprov och urinprov. Allt såg bra ut och när de mätte magen så låg jag precis enligt kurvan där man "ska" ligga, så ingen onormalt stor eller liten mage här inte. Fick även lyssna på hjärtljuden. Det var riktigt häftigt. Den hade en puls på 136 vilket visst var bra.. Tror jag, hon sa i vart fall inget om det. Den låg nog och sov för när hon buffade på den med den där hjärtfrekvensmätargrejen tog det inte lång tid innan den sparkade tillbaka! Det var tom så barnmorskan såg det, det var lite häftigt!!

Nu sitter jag och slappar framför teven. Har vart ute och långpromenerat nu på kvällen med Per. Eller det var väl snarare så att han skulle ut och springa vid Sätra IP på deras 400m bana så jag följde med och gick 10 varv. Det var skönt att komma ut och gå lite med tanke på att vi bara satt inne igår och gjorde ingenting, men jag fick duktigt ont i ryggen och benen när jag var inne på sista varven så nu ska jag se om jag klarar av att stretcha rumpan på nåt bra sätt. När jag böjde mig framåt för att sträcka ut ryggen knakade det rätt bra i ryggen. Ska se om man kan få nån tid hos nån sjukgymnast o se om man kan få några bra övningar. Det finns en klinik nere i Skärholmen dit man kan gå för nån genomgång, men det är ju bara sånna dumma tider.. Vet inte om de tror att folk inte jobbar om dagarna??? Det är på onsdagar kl 9.00 och håller på i 45min.. Då kommer man ju inte till jobbet förrän vid elva nånting..! Lite segt.. Ska kolla runt lite om det finns andra ställen att gå till. Ska även se vad de säger om att använda TENS-apparat. Det ska visst va bra smärtlindring, men måste provas ut av sjukgymnast först...! Suck, vilket meck..!

Inga kommentarer: