onsdag 29 september 2010

Onsdag igen..

Äntligen börjar man se slutet på veckan.. ;) Känner mig grymt seg och trött nu förtiden, men det är väl normalt gissar jag.. Tog ju blodprov när jag var hos barnmorskan sist och jag hade lite lågt järnvärde eller vad det nu är så jag fick börja äta järntabletter igen.

I helgen var vi ute på roadtrip igen.. Vi startade lördag morgon med att åka ner till Tidan, nånstans ute på landsbygden vid Skövde där Per hade nån cykelcrosstävling. Nånstans att äta fanns inte direkt så det fick bli en räkmacka och två bananer från den lokala ica-butiken som vi smällde i oss i bilen.. Lyxigt värre!!

Efter tävlingen åkte vi förbi Mats och Karin och jag fick övningsköra dit. Det var massa små kringelkrokvägar och det är väl det jag behöver öva på typ.. Det var ju en liten upplevelse.. Och rätt som det var fick vi se en älg på ena sidan av vägen ståendes på en åker. Jag bromsade för man vet ju aldrig, man vill ju inte gärna krocka med den.. Så den lunkade över vägen och sen sprang den iväg in i skogen igen.. Hoppas jag inte behöver uppleva det igen..!


Hos Mats och Karin var det riktigt trevligt! Vi fick uppleva hur det var att ha middag med två småbarn.. Det var en upplevelse.. Tyra tyckte det var jättekul att kasta mat på golvet och hälla ut vatten på golvet.. Jepp, nu vet vi vad vi har att se framemot...!! ;)


På söndagen blev det en rejäl sovmorgon, jag och Per sov till tie typ, sen kom Tyra in och tyckte att vi skulle gå upp.. Åt frukost i lugn och ro och hann med ett besök på Fenomenmagasinet innan det var dags att åka hem. Det är typ som Tom Tits med massa expriment. Det var riktigt kul. Undrar om det var vi vuxna eller Tyra som hade roligast?




Annars har jobbveckan vart hyfsat lugn, så det är skönt. Igår var vi med Fredde, Millan och Johnny på Solberga pizzeria och kollade hockey (inte mitt och Pers val..) och de bjöd oss på pizza. Riktigt gott! Kan rekommendera ett besök där! Sen åkte vi hem till dem och körde lite guitarr hero. Gick sådär för mig, fick köra på easy.. Kom hem vid halvelva och då var det dags för sängen, men hur jävla lätt är det att sova med en unge som sparkar i magen??? Härligt med lite buffar lite då och då lite överallt i magen.. Visst är det jättehärligt och underbart att känner hur det stökar omkring, men inte när man ska sova kanske.. ;)

Inga kommentarer: