onsdag 22 september 2010

de e mycke nu.. ;)

Eller nä, kanske inte jättemycket..

Jaa, vart ska jag börja nånstans idag då? Kan i vart fall meddela att Oskar hade ett litet träningspass i magen igår kväll, det var ett jäkla liv där inne. Rikigt härligt när man känner att det rör på sig där inne. Nu har ju även magen börjat växa till sig och eftersom jag börjar tröttna på att gå i kjol och mina vanliga jeans inte funkar längre blev det ett besök på HM på väg hem där jag hittade ett par mammajeans som var suuupersköna!! Kommer väl antagligen bo i dem nu framöver ;) Eller ja, de funkar ju, jag får dem fortfarande på mig, men det är inte så skönt att gå med en gummisnodd över naveln..
När jag kom hem blev det lite träning, fyndade en mammagympadvd på Gekås med lite salsa och efter det blev det 30 min yoga och lite avslappning. Så nu sitter jag och Oskar här och känner oss ganska nöjda med dagen alldeles ensamna. Pappa är på möte med jobbet och kommer hem lite senare ikväll. Så nu blir det in i duschen och sen fixa till nån lunch. Sen ska jag nog ta och testa min Babyliss I-curl som jag oxå fyndade på Gekås för ett par hundringar billigare än i "vanlig" butik! I LIKE!!!!

Satt även och funderade på om jag skulle testa Pers muskelstimulator, det finns nån TENS-inställning på hans Cefar och TENS ska visst va bra, för det verkar vara vanligt när man har värkar vid förlossningen. Kollade i instruktionsboken först för säkerhets skull, men första "försiktigthetspunkten" var att den inte skulle användas av gravida kvinnor.. Ska ringa och kolla med barnmorskan imorgon, eller om nån har nån annan idé på hur man motverkar ont i korsryggen? Stretcha rumpan kanske? Får hitta nån bra variant, för den varianten där man sitter rätt upp och ner och sätter ena benet över det andra funkar inte så bra längre.. Det är visst en liten mage i vägen.. =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur vet ni att det är en Oskar?

/Eriqa

Eva sa...

Det vet vi inte, men första känslan jag fick när vi upptäckte att jag var med barn var att det var en kille o då började vi kalla den Oskar, men vad det blir i slutändan får vi reda på när det är klart sen =)

Anonym sa...

Ok, vi kunde inte hålla oss så vi tog reda på vad vi väntade och det är en kille :)

/Eriqa

Eva sa...

Nämen ska ni oxå ha barn?? GUUUUD vad roligt!! När då?? Vi måste ju ligga ungefär lika då om ni vart på ultraljud? Vi har planerat den 17 januari! Stort grattis!!!

Anonym sa...

Vi har ett beräknat födelsedatum på 20 februari så vi ligger inte så långt efter :)

/Eriqa