söndag 27 juni 2010

Midsommar avklarat

Ja så har man gjort årets midsommar då! Blev en väldigt lugn sådan i år vilket var rätt skönt. Vi fick sovmorgon ända till typ åtta i fredags då Per inte startade förrän kvart över elva. Ännu skönare var att städning ingick så det enda man behövde tänka på var att packa ihop sina grejer.. Åkte ut till Sollerön där det började regna lagom till starten gick, men det gick över ganska fort. Skillnaden mot tidigare år var att nu körde de 6 varv på en bana som var drygt 3mil och langningen var ca 1-2 km från målet så jag gick dit och satte mig med alla andra som stod och langade. Det var lite segt dock då det tog 45-50min mellan varje gång de kom förbi. Eftersom det var en bit att gå och jag skulle langa till 2 personer så orkade jag inte släpa med mig stolen så jag satte mig på jackan i gräset istället. Men det gick bra det oxå!
Efter målgången åkte vi in till Mora för att checka in på hotell i Moraparken. Det var ett mysigt litet hotell! Där käkade vi lite snabbt innan vi stack iväg till Sollerö Camping och firade lite midsommar med ett gäng från Kolmårdens MTB som kör i samma klass som Per. Vi satt och snackade skit och tog det bara lugnt. Det var riktigt trevligt! Blev en tidig kväll, vi åkte därifrån strax efter midnatt och somnade vid ett nånting.
När vi vaknade igår sken solen så fint så det blev frukost i solen på hotellets uteplats med varmt och färskt bröd. MUMS! Efter att vi checkat ut från hotellet tog vi en promenad bort till områdets aktivitetscenter där vi hyrde kajak i 3 timmar. Vi paddlade i lite småkanaler och fick tips om en fin tur runt en miniö som låg i Orsasjön, men när vi skulle köra ut på sjön var det riktigt blåsigt och vågigt så vi vände tillbaka då vi inte riktigt hade kläder för att bli blöta.. Efter ett tag började det ösregna oxå men det gick över ganska fort som tur var. Fick i vart fall ihop en tur på ca 2 timmar. Ganska lagom. Efter den turen blev det lite lunch och sen ut till Sollerön igen då Per skulle köra Soldvarvi, gp-lopp som brukar vara på midsommardagen. Per cyklade och fixade och jag satt och solade i min fina solstol och hade det nice. Nästan så jag nickade till i solen. Nice!!
Sen fick jag gasa hemåt och öva mig på att köra småvägar från Sollerön ner till Leksand och därefter kom det där förbannat tråkiga RV70 som bara går rakt fram! Stannade för middag i Borlänge där vi åt grekiskt. Var helt ok, men ingen superhit direkt. Men de var schyssta som höll öppet lite extra för oss och några andra stackare som kom in lite i sista sekund. Sen gasade jag ner till Enköping och så fick Per ta över. Var lite trött då.. Kom hem lite efter midnatt så då var det bara att stupa i säng. Sov länge imorse, ända till tolv sen gick jag och plockade lite här hemma innan vi åkte till Pers föräldrar och åt middag, vi fick heminlagd strömming och gravad lax och till efterrätt jordgubbar och lax. MUMS!

Nu ska jag lägga på nya sängkläder sen blir det tack o gonatt för idag! =)

2 kommentarer:

Eriqa sa...

Hur smakar jordgubbar och lax... spännande kombination ;-)

/Eriqa

Eva sa...

Haha oj då! Jo men det var en riktigt spännande kombination! Rekommenderas starkt! ;)