måndag 21 juni 2010

Fullt ös medvetslös!

Ja så skulle man nästan kunna sammanfatta den senaste veckan (sen jag skrev sist). Har var helt sjukt mycket att göra på jobbet. Det kom in 4 åtal förra veckan, 2 väldigt stora som ska va på typ 7-8 dagar och två lite mindre. Ett stort och ett litet kom in i fredags så det lilla fick jag hjälp med.. Annars hade det inte gått..

I fredags blev det en tur till Väsby efter jobbet då min käre bror med sambo var uppe över helgen och hälsade på så då vill man ju gärna träffa dom. Vi åt middag och kollade på bröllopet. Eller ja, bröllopet var det ju kanske inte i fredags, men det var nån konsert i konserthuset så vi kollade när alla kungligheterna kom dit i blå sl-bussar. Undrar om dom hade SL Accesskort och vilken färg? Eller körde dom med skämsremsa?? Jag menar, dom plankade väl inte?! Blev det bråk om vem som skulle trycka på stanna-knappen?? Så många frågor! Får man någonsin svar???


I lördags var det upp i hyfsad tid då vi skulle göra oss fina för bröllop. Nä, inte DET bröllopet, vi var på ett mycket trevligare bröllop, nämligen Pers fd kollega Mattias som skred ner altargången med sin Eriqa i Seglora kyrka! Mycket trevlig tillställning med massa fina och roliga tal och underbart god mat! Mattias syster gjorde ett kanonjobb som toastmaster och höll ett riktigt roligt tal om sin lillebror!
Här har vi de lyckliga tu utanför Seglora kyrka
Här har vi förflyttat oss till Solliden där vi skålade i bubbel och kastade ris (fågelvänligt sådant för den som undrar!)
Och så klart bröllopsvalsen! Ni var riktigt duktiga!!! =)

Fick faktiskt med mig Per på en svängom! Kors i taket!!!
När vi kom hem vid halvelva på kvällen var man ju tvungen att titta lite på bröllopet och jag slog på teven lagom till Olle Westling höll sitt tal! Sen satt jag zappade lite och kom tillbaka till ettan lagom till Daniel höll sitt tal. Och när jag sitter där och tittar ser jag en fd mtb-cyklist stå precis bakom Daniel och Viktoria. Det var Pers gamla klubbkamrat Tony som klättrat lite i graderna! Detta ser vi även omnämnt i det här inlägget och här. Jag kan faktiskt skryta med att att han och en annan klubbkompis till Per var med till Nice för 10 år sedan när jag följde med Per på ett litet träningsläger. Det ni! ;)

I söndags var det upp och hoppa tidigt som attan då Per tyckte jag skulle följa med honom till Borås över dagen på tävling.. Jo jag var säkert jättetrevligt sällskap.. På väg ner satt jag och sov hela vägen och sen ser man ju inte till varandra så mycket under tävlingen då det ska värmas upp o grejer.. På väg hem sen stannade vi till i Linköping och hälsade på Mats och Karin och Tyra. Det var, som alltid, riktigt trevligt! Vi var hemma hos dem och snackade skit sen gick vi ut en promenad och åt kebab. Vi hann för en gångs skull med ett stopp på Bosses!
Tyra hade på sig en gul jacka och en lite stor gul mössa, och när hon lånade ett par solbrillor ser hon ju nästan ut som Ali G:
Sen gick vi tillbaka upp till dem och drack lite te innan det var dags att åka hemåt.
Här har Tyra fått på sig ny fin pyjamas och tyckte att det var jätteroligt att hoppa in i garderoben och gömma sig!
Kom hem sent igår, runt elva nånting så det var bara att stupa i säng.. Snark, man var ju inte pigg imorse. Tur man är ledig på torsdag så det är bara 2 mornar kvar att släpa sig upp..
Idag tog vi en tur till Jet i Fittja då Per skulle tvätta bilen. Sen tog jag över förarsätet och vi körde till Kungens Kurva för att handla och vi passade på att ta några varv i ett gäng rondeller som jag inte alls är speciellt förtjust i. Men då kan det ju va bra att öva lite.. Tror det gick bra. Krockade i vart fall inte.. ;)

Ja ett långt inlägg blev det men en sammanfattning av läget här i förorten! =)

Inga kommentarer: