söndag 30 maj 2010

På väg hem


Ja nu är vi på väg hem efter en helg i falköping, det har vart en himla mysig helg! Vi kom ner i fredags vid halv nie nånting o tog det bara lugnt. Somnade hyfsat tidigt men sov inte så jättebra på de där hårda sängarna. Sen skulle Per inte tävla förrän vid 17:45 så vi visste inte vad vi skulle fördriva tiden med då det ösregnade hela förmiddagen. Som tur var klarnade det upp vid lunch så vi tog en promenad till en djurpark som låg ca 1 km bort. Där tittade vi på några jättesöta små killingar som bara var nån vecka gamla :-) Tävlingen gick inte så bra för per då han var lite seg i benen så vi åkte tillbaka o slappade istället. Tog en promenad igen sen på kvällen.

Idag sov vi till lite efter tio. Vi hade visst vaknat till båda två vid halv nie - nie nånting o tänkt att det kanske var dags att gå upp mem somnat om. Det blev till att stressäta och städa då vi skulle va vid tävlingsplatsen typ tolv.. Sen var det det här med langning, idag fick jag åka följebil med nån från Jönköping. Det gick bra men jag hade inte tänkt på det där med matsäck o hade bara med mig vatten så jag blev jättehungrig o nästan åksjuk på de där sm krokvägarna. Så när jag äntligen kom u bilen sprang jag till vår o tröck i mig två bananer.

Nu är vi äntligen snart hemma. Jag körde första biten från falköping till mantorp där det blev mat och tankpaus, o sen fick per fortsätta köra. Sen kom vi på att vi missat ta av övningskörskylten... skiiiitbra!! ;)


Inga kommentarer: