tisdag 4 maj 2010

Karlstad, Farsta och imorgon Gptland

Man e ju nästan en riktigt globetrotter! ;) I fredags åkte vi till Karlstad där Per skulle cykla. Såklart! Det var inte jättekul väder när vi kom dit och inte blev det bättre när det började störtregna lagom till Per skulle starta. Som tur var så var det ett ganska kort lopp, det var klart på typ 3min så jag kolla när han gick i mål och sen satte jag mig i bilen. Sen kollade vi på film, Horton som vi akutköpte på Coop då Per hade med sig dator men inga filmer, men vi somnade båda två så det blev till att stänga av.. På lördagen var det inte mycket bättre väder.. Det var uppehåll i vart fall, men annars så blåste det som fan och var typ 3 grader ute kändes det som. Även på lördagen var det korta lopp. Först ett tempo på förmiddagen som var klart på 20minuter ca och sen gp på kvällen som var över på en timme. Då blåste det som tur var inte så mycket så det gick att stå ute, men man fick klä på sig. På söndagen sken solen vilket var tur för det var då det långa loppet var. Då var det linje som tog 3-3½h så jag satt i solen och mådde toppen. Sen var man röd som en tomat i ansiktet!


Efter det var det min tur att köra hela vägen hem. Sen hade jag tjatat på Per att vi måste stanna på vägen hem eftersom jag måste ju ha mat i magen, annars går det ju inte. Och då svängde jag på eget bevåg in på det här stället.

Ja det ser ju likadant ut nu som det gjorde för 15 år sen eller hur länge sen det nu var jag var där sist! Gick in och åt en räkmacka. Per var inte så hungrig efter ha druckit massa sportdryck under tävlingen + en våffla med massa sylt och grädde eftersom jag var tvungen att köpa oss en varsin vid tävlingsområdet för att stödja föreningslivet! =)

Igår var vi i Farsta och hälsa på Hans och Nellie med barn + mamma (Nellies mamma) som är på besök. Lille Delance var lite blyg när vi först kom men efter middagen hände något. Han for omkring som en jäkla flipperkula och vi satt och hade raketkrig (jag och Per mot Delance och Hans) med små plasthus som tillhörde Monopol för barn. Det var riktigt roligt men man var ju helt matt när man gick därifrån! *suck* Han hade oxå lärt sig massa "stunttricks". Så fort man låtsades skjuta mot honom så kastade han sig ner som en riktigt actionskådis. Får se om man hinner träffa dem en gång till innan de åker hem på lördag. Per hade tänkt sig dit på torsdag efter jobbet, men vi åker till Gotland med jobbet imorgon och kommer hem fredag kväll. Ev kanske jag åker ut på fredag, får se när man kommer till stan då båten kommer i land vid sju nånting. Annars kanske jag tar en tur ut på lördag till lunch eller så.

Ja som sagt, imorgon åker vi till Gotland så jag håller på att packa lite här nu. Ska bli riktigt kul. Imorgon blir det väl lite egen tid när vi kommer fram innan det är dags för middag. På torsdag ska vi först på studiebesök på Visby polisstation och efter det en guidad rundtur i Visby. På eftermiddagen ska vi till Lummelundagrottan och även där få en guidad visning. Ska blir riktigt kul. Jag har ju aldrig vart på Gotland så det ska bli kul. Vi har kollat på det några gånger, men sen när man börjar kolla priserna så har det kostat lika mycket att åka utomlands så då har vi valt det istället.

Nu ska jag inta soffläge här och kolla på Monty Python and the holy grail. Räknar med lite sköna skratt här hemma! =)

Inga kommentarer: