fredag 14 maj 2010

Ledig fredag!

Nice med lite långledigt!! Det var ju röd dag igår och klämdag idag, så jag tog ledigt. Eller det var väl snarare så att vi fick ledigt idag eftersom nationaldagen är på en söndag i år. Per var oxå ledig så vi har passat på att inte göra nåt.
På jobbet har det vart en hel del att göra så det var skönt med lite ledigt. I onsdags var vi hemma hos Jimmy och Åsa och han och Per skruvade ihop en bokhylla och jag och Åsa slappade framför teven! =) Bra arbetsfördelning! ;) Jag hjälpte till lite granna och skruvade ihop lådorna som var till. Blev riktigt bra tycker jag!

Igår var det rätt lugnt oxå. Per var ute och cyklade på dagen och jag städade lite hemma. På kvällen så var det dags för finputs på Pers ögonsten, nämligen bilen! Jag fick den stora äran att tvätta av mattorna inne i bilen. Inte mitt favvogöra menmen.. Fast sen roffade jag åt mig högtryckstvätten och spolade av bilen och skrubbade rent med tvättsvamp. Det var roligare! ;) Blev klara lite halvsent då vi även skulle köra med cleaner och vax och sen göra rent på insidan!

Idag har vi inte gjort så mycket. Tog lite sovmorgon och slappade lite. Per fixade klart med bilen. Han hade hittat lite rostfläckar som han fixade i ordning. Efter det tog vi en tur ner till Heron City och kollade på bio, Robin Hood. Den var helt ok. Sen var vi på MediaMarkt och hittade två nya spel till PS3an. De är riktiga roliga, Paradise Burnout och MX vs ATV Untamed. Riktigt roligt!!!

Inga kommentarer: