tisdag 25 maj 2010

Det regnade visst...

I söndags vaknade jag kl 6 av att det smattrade på rutan. Jag hade ju sett framemot att få sitta i min nya stol men jag tänkte att det hinner väl gå över på ett par - tre timmar, men icke då. Det fortsatte att regna hela morgonen och resten av dagen oxå när Per tävlade, och inte hade man med sig några regnkläder heller.. Jag hade med mig regnjacka, men that's it typ. Vi har ju haft gummistövlar o överdragsbyxor liggandes i bilen, men av nån anledning hade vi tagit ut det. Som tur var så var tävlingen över på 20 min så man blev inte så blöt. Jag sprang ut 5min innan starten och när Per gått i mål så fick han sin jacka så sprang jag till bilen och satte mig igen, där jag visserligen höll på att frysa ihjäl, men man slapp ju bli blöt i vart fall.. Sen blev det en snabbdusch och vi gasade hemåt så vi var hemma vid halvfem. Det var rätt skönt att komma hem i hyfsad tid så man kunde ta det lite lugnt istället för att komma hem vid tie o sen upp och jobba dagen efter..
Igår var det som vanligt, jobbat och stått i. Åkte ut till Kista då Per ville kolla på vårjacka. Han tittade på allt annat utom jacka, typ tröjor och skjortor, men han fick till slut tag på en jacka inne på Intersport. Sen hade vi lite otur när vi skulle hem, först missade vi tunnelbanan ute vid kista med typ en halv minut och samma sak vid centralen så vi var inte hemma förrän nie typ.

Idag blev det sent igen då jag var ute och åt lite grekiskt med två tjejer som jag träffade på en av kurserna jag gick på i höstas genom jobbet. Det var riktigt trevligt! Vi träffades vid halv sex och sen satt vi och babblade tills klockan var över nie då vi insåg att det kanske skulle bli dags att röra sig hemåt. Även här hade jag precis missat en tunnelbana och det var 13 min till nästa..! Suck..! Nu ska jag ta och gå och lägga mig så man orkar upp imorgon igen.. Känns jobbigt att jobba en hel vecka nu när man haft så många korta.. ;)

Inga kommentarer: