måndag 24 augusti 2009

En helg i Falköping

Tävling såklart men inte bara! Vi åkte ner i fredags efter jobbet (Per kom och hämtade upp mig) sen åkte vi neråt i landet och hade inte direkt nån aning om vart Falköping låg, vi visste att det var ner mot Skövde någonstans.
Per hade bokat en liten (!) stuga en bit utanför Falköping och vi blev rätt skeptiska när gps-en visade att vi skulle svänga in på en litenliten väg, ni vet en sån som bara har en liten gul vägvisare in på den vägen, och då var det typ 3 mil kvar..! Så ja, det blev 3 mil rätt ut i ingenstans, men det var väldigt fint när vi åkte på de där små vägarna, åkrar och ängar och lite skog överallt, lite kor och getter som gick och råmade.
Kom fram till Hornborgarsjöns stugby där Per hyrt, ja som sagt, en liten stuga. Fick nyckeln, åkte ner till stugan.. Jo liten och liten. Nä, det hade blivit nåt fel i bokningen så vi fick en stor fembäddsstuga med stort vardagsrum, kök och stort badrum och en liten gräsmatta med utemöbler. För samma pris som den lilla stugan oxå såklart! =) Hur mysigt som helst!
Slappade bara när vi kom ner, skulle kolla på film på Pers dator, men som alltid när vi ska kolla på film på lördagskvällar så somnade jag efter en halvtimme..! Men det är klart, fredag och allt och man är slut i huvet efter all ny information.

På lördagen kunde vi ta en riktig sovmorgon eftersom Per inte skulle starta förrän vid fem på eftermiddagen. Dock kunde vi inte sova längre än till nie, så vi gick upp och tog det bara lungt. Per fixade lite rosthål på bilen och vi satt ute och åt frukost.
Åkte in till Falköping och Per tävlade, tyvärr gick det inte så bra som han hade hoppats på och han bröt efter halva loppet tyvärr.
Här är jag som ivrig supporter!

Åkte tillbaka mot stugan och stannade till nere vid Hornborgarsjön, och det var hur vackert som helst, så om ni har vägarna förbi där kan jag verkligen rekommendera ett stopp. Dock hade tyvärr tranorna försvunnit för säsongen. Kollade lite på kossorna som gick och åt gräs och som en äkta storstadsmänniska måste man ju såklart mata dem med lite gräs och säga "mu" några gånger eftersom man fortfarande har barnasinnet kvar.. ;)
Från utsiktstornet en bit ut i vattnet i mot land

Per mot vattnet, fast kameran ville ha blixt

Såhär fint väder var det utan blixt! =)

Inte solnedgång än på ett tag, men jag hittade en bra inställning i kameran som var just för solnedgångar som jag var tvungen att testa

Per matar kon

Och jag matar kon! =) Ibland är man lättroad!

Åkte hem igår eftermiddag igen och var hemma vid tio-tiden. Då var man lite mör, speciellt jag som hade kört hela vägen hem till Södertälje, sen tog Per över efter att vi hade tankat för han tyckte jag började vingla lite och bli lite slut i huvet och i ögonen.

1 kommentar:

Christian Andersson sa...

Det ser ut som en upplevelse att få mata kossor :)

Du måste ju skriva om veckans firmaresa ju sen när du kommer hem :P