tisdag 18 augusti 2009

Ett tag sen nu ja..

Jepp, är inte allt för duktig på att uppdatera, får skylla på att det är så mycket nytt på jobbet och att man är helt slut när man kommer hem eller nåt. =) Men kul är det så det är ju tur det.. ;) Annars hade det blivit jobbigt. Hela förra veckan satt jag inne hos min handledare och jag tittade på när hon knappade. Idag har vi suttit på mitt rum och jag har knappat när hon tittar på. Känns ju bra, men sitta helt själv är nog inte redo för än på ett tag. Sen är det ju telefoner oxå som ska svaras i och det lär ju dröja innan det händer.. ;)

Annars har det faktiskt inte hänt så mycket. Mats, Karin och Tyra var över förra veckan och sov över här. Var riktigt trevligt. Åt middag och spelade spel och kastade boll med Tyra. Handbollsspelare kanske? Blev lite sent i säng, men det är ju inte ofta man har trevligt besök över mitt i veckan så det gör ingenting.


I helgen var vi uppe i Norrtälje då Per hade blivit inbjuden att köra KM hos en cykelkompis som kör för CK Norrtälje. Tävlingen var över på drygt en timme och sen åkte vi hem till honom där vi bjöds på lunch på deras altan där det var jättefin utsikt över en sjö. Åkte förbi hos mamma och pappa på vägen hem och åt middag och Per och Chrille fixade med vår baklucka då det är någon kortslutning där så bromsljuset fungerar inte. Fick köra hela vägen från Norrtälje till Väsby via Bromma, då en klubbkompis till Per skulle med. Sen körde jag hela vägen hem. Det gick sådär.. Det märks att man inte kört på ett bra tag. Borde egentligen ta ledigt från jobbet och sticka iväg på en intensivkurs i nån stad med en korsning och en rondell.. ;)


Idag har jag varit på MakeUp-store och blivit vacker. Fick presentkort där av en kompis när jag fyllde år på privat makeupkurs. Så nu har jag lärt mig sminka mig och vilka färger som passar.. Fick lite tips o idéer på hur man kan göra, och jag köpte såklart med mig några ögonskuggor. Klart man gör det, speciellt som det ingick produkter för värdet på presentkortet. Kan man ju inte låta gå till spillo. Här är bild på det, ni får själva gissa vilken som är före och efter...
Hahahahahahahahahaha...! 10 poäng till den som gissar rätt. Får se om man kan fixa till nåt liknande imorgon bitti.. Får lägga sig tidigt så man orkar upp 6,15 imorgon bitti...!
Men det funkar faktiskt rätt ok att gå upp där runt 6,30. Slutar ju 16,27 så då är man hemma strax efter fem.. O så går man och lägger sig tidigare o så, så då går det rätt bra.. =)
(ser väldigt mörk ut i ansiktet ser jag nu, men det är nog bara kortet, då jag inte tycker jag ser sådär mörk ut i spegeln.. Får se om Per har någon kommentar...=) )

2 kommentarer:

Per Kumlin sa...

Ha ha jag gissar på att det första kortet är efter..... Har jag rätt har jag rätt? vad vinner jag för något? Du är ju sött på båda..;o)

Eva sa...

Du har inte rätt, men du kan få en puss för att du är så gullig!!! =))

Pussinuss