fredag 3 januari 2014

Sjuk igen

Ja precis innan jul blev jag smittad med streptokocker, antagligen från förskolan då det gick både halsfluss och scharlakansfeber.. Oskar klarade sig men inte jag, så fick en penicillinkur som jag avslutade i tisdags.. Igår em började jag få ont i halsen igen, på exakt samma sätt och det blev inte så många timmars sömn inatt då jag hade så ont. Ringde attundahälsan imorse och fick en tid för o kolla om halsflussen kommit tillbaka. Jag och Oskar traskade dit och de tog ett sånt härligt halsprov som gav ett fint positivt resultat på streptokocker IGEN så det blev in på Apoteket och hämta ut penicillin, den här gången en annan medicin så hoppas den e effektivare.. 
Så jäääävla surt, jag som ville komma igång o träna igen!! Kollade lite på nätet o man ska i vart fall vänta en vecka efter att man tagit första penicillindosen.. BLÄÄÄ!!!
Fåe se hur jag känner mig imorgon, man kanske kan gå en kort promenad i lugnt tempo.. Bara för o få lite frisk luft, hade ju vart skönt.. 

Nu blir det sängen o hoppas somna snabbt idag!! 

Inga kommentarer: