torsdag 28 mars 2013

Prickekorv

I fredags ringde dom från förskolan och meddelade att Oskar hade fått vattkoppor så det var bara att pallra sig hem igen efter att ha hunnit jobba typ 3 timmar..! Gick till förskolan och möttes av en pigg och glad Oskar så jag trodde inte att det var så farligt jag.. Han hade några prickar på ryggen o alla hade sagt att det brukar vara så lindrigt när dom är så små.. Fredagen löpte på smärtfritt och lördagen likaså. Vi tog till och med en promenad på eftermiddagen ner till Edsviken och Oskar var så pigg och glad och vill hjälpa till med att dra vagnen och han hittade en liten backe som han skulle springa upp och ner för några gånger. Så gick vi hem och sen på natten mellan lördagen och söndagen sa det bara pang så blossade det upp och feber fick han oxå så det blev inte många timmars sömn den natten. Han somnade i sin säng men vaknade efter några timmar och fick komma in till oss och då somnade han inte om förrän jag låg och kliade honom på ryggen. Sen var han däckad i feber både i söndags och i måndags sen var det som att det vände på tisdagen för då hade febern försvunnit och han har vart hur pigg som helst. Det verkar inte ha kliat så mycket på dagarna men däremot vaknar han på nätterna av att det kliar så då får han komma in till oss och han vill att man ska klia först på ett ställe sen på ett annat osv samtidigt som han ligger och smågnyr om att det gör ont och snurrar som en annan propeller...!

Annars har vi bara tagit det lugnt här hemma. Igår var jag ute och gick en långpromenad med en tjej jag jobbade med på Södertörn som oxå bor här i Sollentuna så igår fick i vart fall jag ihop en dryg mil. Nu jäklar! Sen kör jag ju mina pass framför teven och på ett av dom ska man använda sig av hantlar så idag var jag på Stadium och köpte två hantlar, 2kg styck. Jag får börja så, e ju inte så vältränad än haha!

Känns som att det kommer bli en tidig kväll ikväll, e så sjukt trött, känns som att man skulle kunna somna stående..! Det är ju mer ansträngande att vaba 4 dagar jämför med att jobba 5 dagar haha.

Inga kommentarer: