måndag 4 mars 2013

Hahahaha

Vad rolig jag var sist då när jag skrev att jag var på väg att bli bättre igen.. Yeah right!!! Vaknade på måndagen o kände mig smått seg men tänkte väl att det bara var för att man sovit lite halvrisigt pga hosta och tänkte inte mer på det så jag gick o lämnade Oskar på dagis men när jag skulle börja gå mot jobbet kände jag mig inte speciellt bra så jag gick hem igen o la mig i sängen och hade så jäkla ont i kroppen, typ feber men när jag tog tempen hade jag bara 37,2 så jag tyckte det var jävligt skumt.. Men i vart fall så stannade jag hemma o tänkte att det blir säkert bättre bara jag får va hemma och sova lite, men icke då.. Det blev bara sämre o sämre så till slut låg jag där, aptäppt i näsan, ont i huvet och i halsen och feber så det blev till att stanna hemma hela förra veckan.. Roligare kan man ju ha det..! Per jobbade hemifrån måndag och tisdag så då hade jag lite sällskap men sen började han jobba igen så då fick man va själv.. Iofs lugnt o skönt o jag var nog ändå inte så kul sällskap men lite långtråkigt var det att va hemma. Speciellt då man va för pigg för att sova men för dålig för att orka göra nåt..

Halsontet gick inte över och febern ville inte ge med sig heller så i torsdags gick jag till doktorn för att kolla vad det kunde va, men det var bara en kraftig förkylning så det var bara att gå hem och lägga sig igen.. Vilket jag gjorde och sen vet jag inte vad som hände men på torsdagkvällen fick jag så jäkla hosta som inte ville ge med sig så jag låg o hosta hela kvällen och natten, sov kanske 4-5timmar totalt med 2timmar i stöten, hostade så jag var helt matt och hade fan träningsvärk i hela kroppen.. Ingen hostmedicin hjälpte heller men så på fredagkvällen hittade jag EN bisolvon som jag testa, tänkte att det kan ju inte bli värre i vart fall ;) och se på fan, jag slutade hosta. O det var såå skönt att få sova sen på natten haha!! Var dock fortfarande matt på lördagen och söndagen, tog en tur till Stinsen o handlade lite men var helt förstörd när jag kom hem.

Idag var det jobb igen då.. Upp och hoppa tidigt imorse igen, men det kändes bra o det var kul att komma tillbaka igen! Dock var det ganska mycket att göra men jag ska försöka att inte stressa upp mig utan försöka göra det viktigaste o kanske inte heller försöka fixa 14 saker samtidigt som jag gärna brukar göra!

Finbesök har vi fått från Linköping oxå. Det var Mats som var upp i Stockholm på besök genom jobbet så han kom hit på kvällen på lite käk. Riktigt trevligt var det.

Nu ska vi kolla lite Game of thrones o sen blir det sängen!

Inga kommentarer: