söndag 30 september 2012

Helg o massa bilkörning

Ja det har blivit en väldans massa körning för mig nu.. Per har börjat skicka ut mig på massa uppdrag nu som man blivit med körkort..
Men först måste jag ju berätta att jag gjorde första körningen solo i fredags när jag skulle till jobbet. Busskortet gick ut i torsdags och det kändes lite onödigt att köpa ett helt nytt bara för en dag så jag tog bilen. Det var en rätt märklig känsla att sätta sig bakom ratten själv. Och utan skylten på i bak. Men det var bara att gasa iväg och det gick bra, kom fram till jobbet hel och levande. :) Men det är inget jag kommer börja med, att ta bilen till jobbet alltså. Det tog ju typ lika lång tid att åka kommunalt som med bil så det är ju inte så att man tjänar massa tid på det + att det kostar massa mer pengar oxå. Hem gick oxå bra, men jäkla köer på Glömstavägen så där gick det bara i 30..!
Hem och hämta Oskar sen hade vi slapparkväll han och jag. Per skulle ut med sitt jobb så vi hade lite kalas med korv och makaroner till middag och sen köpte vi lite godis och Oskar ville gärna hade kanelgifflar med så det köpte vi oxå. Oskar somnade vid nio och då kollade jag Dallas på Tv4Play som jag missade i onsdags, sen gick det nån film på femman som jag tänkte se, vid 22-tiden, men då var jag så trött så jag somnade på soffan. Det var rätt nice det!
I lördags vaknade vi vid sjutiden då Oskar inte ville ta sovmorgon så han fick sitta och leka lite i vår säng, sen gick vi upp vid åtta och åt lite frukost och sen plockade vi lite här hemma. Gick ner och tränade en sväng och sen cyklade Per lite när jag var klar. Sen fick jag den stora äran att skjutsa Per till jobbet då han var tvungen att åka in och fixa nåt och sen åka hem till mamma och pappa med Oskar då han skulle sova där och vi skulle hem till Madde och Stefan som fyllde år. Per ville köra själv till jobbet och sen fick jag köra därifrån och det gick så fint så. Lite jobbigt genom stan bara med köer och massa trafik men det gick så fint så!
När jag kom hem till mamma o pappa var även Chrille och Carro där med söt-Ellie så det var en glad liten överraskning! Oskar och Ellie va lite nyfikna på varandra och skulle titta och peta på varandra så man va ju tvungen att ha lite koll på dom så de inte e allt för hårdhänta mot varandra de små liven.
Vid sextiden var det dags att bege sig ut till Pers jobb och hämta upp honom och sen ut till Vällingby. Tyvärr hade alla inbjudna hoppat av så det var bara jag och Per där, och det var riktigt kul att bara sitta och snacka skit. Per körde hem så vi kom vid ett ungefär, då var man bra mör.
Imorse gick Per upp vid halvåtta för att cykla och jag sov vidare till halvelva, och därefter tog jag det bara lugnt. Fick ett nytt uppdrag av Per innan jag skulle åka och hämta Oskar, åka till NetonNet och kolla dammsugaren som inte ville suga ordentligt trots ny påse och alla filter var rena och fina. Men tydligen hade det fastnat nåt i röret som vi inte hade lyckats få bort så nu går det bra att dammsuga igen!
Gasade ut till Väsby och tog det bara lugnt där. Fick middag och sen fikade vi lite innan vi åkte hem vid sjutiden.
Gud så skönt det var att ta bilen hem, slippa sitta och harva på jäkla pendel och tunnelbana. Men det har ju gått bra tidigare och Oskar tycker det är jättekul att åka tåg/tunnelbana och titta på folk, men det tar ju sin tid..
Nu e det slappardags nästan, men först ska jag gå ner och hämta tvätten, sen ska jag läsa ut min bok, Nattfåk innan det är sovdags!

Inga kommentarer: