onsdag 26 september 2012

Glada nyheter

Ja nu var det ju verkligen ett bra tag sedan jag skrev, och lite har väl hänt sen sist.

Vi skulle ju åka till Tallin sist jag skrev och det var riktigt trevligt! Det var mycket konferens och grupparbeten där vi kom fram till massa bra. Hann med ett studiebesök på ett gammalt fängelse med lite fångarna-på-fortet-tema som var riktigt kul! Sen åkte vi till hotellet där vi skulle bo en natt. På kvällen var det middag inne i stan på en medeltidsrestaurang där man åt från lerfat och fick drickan serverad i lerkrus. Va inte så sugen på vin och cider fanns inte men däremot ett honungöl som va helt ok. Sen drog vi vidare till en irländsk pub några stycken. Åkte hem torsdag kväll och kom hem på fredag på dagen. Då åkte jag hem och sov innan det var dags att hämta Oskar.

På lördagen sen tävlade Per i Hammarbybacken och vann sin klass så på kvällen blev det middag på en restaurang på söder som heter Häktet. Riktigt god mat! Sen drog vi till nån pub vid Slussen där vi va nån timme innan vi drog hem vid halvett.

Sen har det vart jobb jobb och lite mer jobb. Har inte hunnit med så mycket mer än det.

Igår fick jag ett samtal från min körskola som frågade om ville köra upp idag (jag kuggade ju första gången) och det kan man ju inte tacka nej till så det var ju bara att förbereda sig mentalt.. Var ute och körde lite med Per på kvällen och det gick inte alls bra.. Eller jo, det gick väl helt ok, men jag hade nog inte blivit godkänd om det var uppkörning. Så imorse var jag riktigt nervös, fick inte ens i mig nån frukost, tvingade i mig ett ägg så jag skulle ha nåt i magen, sen iväg till skolan. Tyckte jag hade gått om tid men SL ville såklart jäklas med mig så först stannade mitt tåg i Mälarhöjden typ 5minuter för att tåget framför stod still och sen var Mörby-tåget försenat så jag kom till skolan typ 1minut innan vi skulle köra iväg och eftersom jag inte ätit nån frukost blev det en snabbvisit in på pressbyrån o köpa en cola så man skulle hålla sig lite pigg i vart fall. Så några klunkar cola innan det var dags. Så körde vi ut till Sollentuna där uppkörningen var och vi tog ett par varv i några rondeller och nån motorvägspåfart så man skulle få öva på det oxå. Det kändes bra och när vi kom fram till uppkörningsstället kom det fram en kvinna som skulle bedöma mig. Hon var jättetrevlig och lättsam att ha att göra med så vi gasade iväg och allt gick bra, men man e ju ändå nervös så när vi kom fram och stannat sa hon "det var en godkänd körning" men jag trodde ju inte att jag klarat mig utan trodde det skulle komma ett "men...." osv men icke då! Hon kryssade i godkänt och att jag nu ska få ett förarbevis (körkortet) så det dröjer ca 5 arbetsdagar innan jag får det. Ser ju ut som ett åkerspöke på det, menmen. Har ju mitt vanliga id-kort där man ser helt ok ut =)

Sen var det bara att ralla iväg till jobbet igen då, där blev det inte mycket gjort, var ju tvungen att gå runt o uppdatera folket ;) så nu sitter man här.. Helt plötsligt får man ut o köra bil alldeles själv, får se när man ska göra den första ensamma körningen, lär ju få bli snart så man inte glömmer helt. Fan man kommer ju va helt lost...!

Jaja, nu blir det slappa framför teven och ta det lugnt!!!!

Inga kommentarer: