lördag 18 juni 2011

Familjedagar

Ja det har vart några riktiga familjedagar här nu senaste dagarna då Per vart hemma o vart förkyld. Men då han vart lite seg har vi inte gjort så mycket utan mest tagit det lugnt. I torsdags var vi på ikea då vi skulle kolla ny badrumsmatta men vi hitta ingen fin. Däremot hittade vi ett litet tallriksset i plast till Oskar med haklapp (såndär käck i plast med ficka nertill) tallrik pipmugg o sked så nu kan han drälla bäst han vill (nästan). På kvällen var det evakväll. Hade bokat in mig på ett efterlängtat besök hos frissan o sen var det dags för sommardrink hos mina fd kollegor. Det var en trevlig och lugn kväll o var hemma runt halv elva nånting. Då hade Oskar sovit sen sju så han var ju inte alls intresserad av att somna om när vi skulle sätta på han pyjamasen vid midnatt o sen vaknade han vid sju på morgonen o ville inte direkt sova på förmiddagen som han brukar göra.. Så man var ju inte så pigg.. På eftermiddagen åkte jag till mitt jobb o hälsa på då en av våra sekreterare gick i pension så jag var där o fikade lite o snackade skit. Riktigt trevligt. När vi kom hem slappade vi soffan o somnade på soffan vid nie. Ganska skönt att bara ta det lugnt, Per var ute med jobbet o kom hem vid ett tror jag klockan var.
Idag tog vi det bara lugnt o promenerade ner till Babyland i Kungens Kurva o köpte en bitring som man kan lägga i kylen så den svalkar lite, kan va skönt för tandköttet. Misstänker att det är nån mer tand på g o att det är därför han ör lite konstig i magen. På kvällen kom Jocke o Jessica och Madde, steven och Edwin över för lite spelande och bebisprat, riktigt trevligt var det. Nu sitter jag här o matar Oskar o hoppas han ska somna snart haha. Känner att jag i vart fall ör på god vög att göra det snart :)
Published with Blogger-droid v1.7.0

Inga kommentarer: