fredag 16 juli 2010

Hemma igen

Ja så var vi hemma igen efter ett gäng dagar i Rättvik. Det har vart riktigt skönt att komma bort lite och bara ta det lugnt. Vi har ju verkligen inte kunnat göra så mycket mer än att slappa. Per tävlade på söndagen och det gick bra. Var sjukt varmt bara så man höll ju på att dö av värmeslag sen.. Blev lite dåsig så jag tog en powernap när vi kom tillbaka till stugan. När det var dags för middag hade varken jag eller Per lust att laga till nån middag så vi gick och käka pizza istället, och det är väl ingen av oss som ser rätt missnöjd ut för det! ;)





Måndag och tisdag var det bara lugnt, Per tränade lite på sm-banorna på förmiddagen och jag satt ute och solade. Sen gick vi ner till Siljan och badade och lade oss och solade längst ut på långbryggan. Riktigt nice. Slappade på kvällen ute på vår lilla uteplats och drack alkoholfritt jordgubbsvin. Riktigt gott.



I tisdags ösregnade det på kvällen så då gick vi och bowlade, gick ju inte så bra för mig kanske...




Promenad i Rättvik innan bowlingen


Imorse blev det upp vid nie och städa undan lite snabbt eftersom vi skulle va ute kl 11.00. Eftersom Per inte startade förrän vid 14.30 hade vi ju några timmar att slå ihjäl så det blev en tur upp till Vidablick och kollade på utsikten där. Hann gå runt en lite stund och jag hade hoppats på att man skulle få gå upp i tornet, men det var stängt tyvärr, men vi hade rätt fin utsikt ändå.









Åkte ner till tävlingen så vi var där ett par timmar innan start.. Per värmde upp och jag satte mig i skuggan och läste lite. Ville lixom inte få solsting redan innan starten hade gått då langningssträckan var mitt ute i gassande solen.. För Per gick det mindre bra som det tyvärr gör för honom på SM, han verkar ha fått några hjärnspöken att det inte ska gå bra eller nåt sånt på SM, hoppas det släpper till nästa år. Hans "rapport" finns här.



Sen var det dags att åka hem och jag körde ner till ca 8 mil innan Enköping, hade tänkt köra ända till Enköping, men Per var i stort behov av att stanna så då passade vi på att byta där. Tyckte det gick rätt bra för mig att köra, tog mig igenom ett gäng rondeller nästan alldeles själv! Mäkta stolt är jag!


Nu är det dags för sängen, kl 10.00 är det dags för tvättstuga, sen blir det ompack och hem till mina föräldrar där vi sover innan det är dags för avresa till Kanada på lördag. SWEET!

Inga kommentarer: