måndag 30 augusti 2010

En stor dag!!

Idag har det varit en stor dag, hittills den största i mitt liv. Har nu gått halvvägs genom graviditeten (så, nu var det officiellt) och det var dags för ultraljud imorse. Har vart sjukt nervös i nån vecka nu för att de skulle hitta att nåt var fel eller helt plötsligt utbrista "oj det här ser ju inte bra ut". Men klockan 08:00 klev vi in genom dörren på Ultraljudsbarnmorskorna i Liljehlmen och jag fick lägga mig på den där ganska sköna sängen och dra upp med tröjan. Hon kletade på med nån gegga och sen fram med apparaten, och det tog inte lång tid förrän Junior dök upp på skärmen. På nått sätt kändes det lite overkligt att faktiskt se den på riktigt, den där lilla krabaten ligger inne i min mage och sprattlar (det såg ut som den låg och boxades och trampade med benen) och man känner ingenting än så länge! Helt otroligt!!!
Allting såg jättebra och normalt ut så nu kan man vara lugn. Födelsedatumet vi hade fått preliminärt hos barnmorskan stämde ganska bra överens med det vi fick idag, den 17 januari är det beräknat så då får man väl ta sig i kragen och bli lite seriös på äldre dagar ;)

Just nu ligger kameran kvar i väskan och jag orkar inte gå och hämta den för att ladda upp lite bilder så det får bli imorgon eller så får ni kolla på Pers blogg, han har lagt upp lite bilder, men ni behöver ju inte titta på bilden där jag ligger och fläskar ut mig på britsen ;)

G'natt allesammans!!!!

Inga kommentarer: